تبلیغات موفق در فضای باز
تبلیغات موفق در فضای باز به دو عامل بستگی دارد یکی راه کار بازاریابی و دیگر نحوه اجرا و ارائه ای موثر از خلاقیت و تحقیقات در این زمینه. این تدابیر باید قبل از فرستادن پیام تبلیغاتی در فضای باز مورد بررسی قرار گیرد. مهمترین تدابیر برای این مساله از این قرار می باشند:
۱- اهداف از پیش تعیین شده ی مشخص داشته باشید – تبلیغات فضای باز برای معرفی کردن محصولی جدید و آگاه کردن مشتریان از نام یک محصول می باشد. با در نظر گرفتن این تعریف، فضای باز برای تبلیغات به عنوان تنها و اولین وسیله تبلیغاتی مورد استفاده قرار نمی گیرد! تبلیغات فضای باز باید همراه با دیگر انواع تبلیغات ارائه گردد تا نتیجه مثبت و مطمئنی به دست آورد. آن گاه می توان گفت که این نوع تبلیغ مهر تاییدی بر دیگر انواع تبلیغات می گذارد.
۲- هدف بازار (محل خرید و فروش) را مشخص کنید – غالبا رسانه تبلیغاتی محیطی بخش وسیعی از بازار را پوشش می دهد. به هر حال فضای باز موقعیت مناسبی برای اهداف جغرافیایی بازار نیز عرضه می کند. اغلب محصولات منطقه مشخصی برای عرضه و فروش خود دارند. هدف قرار دادن یک منطقه مشخص با استفاده از فضای اطرافش، اغلب بهترین راه است تا استفاده از تلویزیون با دیگر وسایل تبلیغاتی.
۳- درجات اهداف را مشخص کنید – یک نقشه فضای باز نیازمند مشخص کردن اهداف و موضوعات خویش است و برای رسیدن به آن باید درجاتی تعیین کند. مثلا با تبلیغات فضای بازخواهان آگاهی دادن به مردم هستیم؟ در خاتمه، چه نوع و روش از تحقیقات باید مورد استفاده قرار گیرد تا اهداف شما را قاطعانه منعکس کند و نشان دهد که کمک فضای بیرون تا چه اندازه بوده است.
۴- بررسی بعد از نصب – بعد از نصب پوسترها، بررسی دقیق از محل نصب آن ها باید صورت گیرد. این بررسی روشن می سازد که ایا اماکن استفاده شده برای نصب تبلیغات محیطی درست انتخاب وقابل رویت هستند.
تمام این موارد بر تبلیغاتی موفق تاکید دارند. در بعضی مواقع تبلیغات در فضای باز حتی پیچیده تر از بقیه رسانه ها می باشد. برای بهتر عمل کردن دیگر رسانه ها باید از هماهنگ بودن کاراکتر و سوژه های تبلیغاتی در فضای باز با دیگر رسانه ها اطمینان حاصل کنیم. با در نظر گرفتن مخارج تبلیغات باید تفاوت بین تبلیغات در فضای باز و دیگر رسانه های تبلیغاتی را مشخص کنیم. بدین شکل در مقام سفارش دهنده و سفارش گیرنده برآنچه که می خواهیم و اجرا می کنیم، اشراف کامل داشته باشیم.
نکاتی برای کمپین های موفق تبلیغاتی در فضای باز:
برای اطمینان از اینکه شما بهترین نتیجه را میگیرید، باید با برنامهریزی دقیق و با دقت به استراتژی در فضای باز وارد شوید. ما در جهانی زندگی می کنیم که توسط تلفن هوشمند و دیگر دستگاه های قابل حمل تحت کنترل است. توجه مصرف کننده به طور متوسط به یک صفحه کوچک است که در مقابل آنها قرار میگیرد، نه تابلوهای تبلیغاتی و بسته های حمل و نقل. بنابراین، برای این که توجهی را به خود جلب کنید، این توصیهها را دنبال کنید:
۱- تاکتیک های فضای باز خود را به اشتراک بگذارید:
ایده هایی که در فضای باز می خواهید انجام دهید، قابل توجه است؟ آیا آنها مبتکرانه هستند؟ آیا آنها دارای قطعات ۳Dیا تعامل بین انسانی هستند؟ آیا آنها پرمحتوا یا تکان دهنده هستند؟ شما می خواهید به فضای بازی دست پیدا کنید و باعث جنبش شوید؛ کافی است که مردم آن را فیلمبرداری کنند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر کیفیت آن در این حد نباشد، وقت و پول شما اتلاف خواهد شد.
۲- در سایتهای دارای ترافیک بالا پول صرف کنید:
ممکن است وسوسه شوید که واحدهای ارزانتر ولی با تعداد بیشتر بهتر باشند؛ این هدر دادن پول است. کلید موفقیت این است که در کمپین فضای باز تا جایی که امکان دارد چشمگیرتر باشید. در دیجیتال مارکتینگ خیلی بهتر است که یک سایت با بازدید ۱۰۰٫۰۰۰ نفر انتخاب کنید تا پنج سایت با ۸۰٫۰۰۰ نفر بازدید.
۳- به چشم رقابت نگاه کنید:
شاید بهترین مثال برای بیان این نکته بیلبورد Audi بود. آنها به سادگی گفت: “حرکت شما BMW.”
یک هفته بعد، BMW یک بیلبورد بالای آن قرار داد و گفت: “شکست دادن.”
شما نمیخواهید به خودتان اجازه بدهید تا مورد تمسخر قرار بگیرید یا ناشنوا به نظر برسید. بنابراین، در این زمینه مطالعه کنید و مشاورهایی را انتخاب کنید که مشکلی ایجاد نکنند.
۴- کمتر بیشتر است:
اگر شما خوش شانس باشید برای یک یا دو ثانیه به تبلیغات در فضای بازتان نگاه می شود. شما نمی خواهید آگهی را با پیام و گزارش تماس به اشباع رسانید. آن را ساده نگه دارید، و اجازه دهید چند کلمه همراه با تصویری خیره کننده جلب توجه کنند. در فضای باز به عنوان یک شروع کننده مکالمه فکر کنید. نه برای اطلاع دادن، بلکه صرفا برای فریب دادن.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!