تیزر چیست؟
تیزر (Teaser)
واژه تیزر در واژه به معنای اذیتکننده است و در اصطلاح به رفتاری گفته میشود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی میکند.
تیزر یک روش تبلیغاتی است .کوتاه تر از زمان تریلر فیلم است (معمولا تریلر در سینما و در ابتدای فیلم و دی وی دی VHS استفاده میشود). تیزرها در تلویزیون استفاده می شود، جایی که حداکثر زمان برای اجرای یک تریلر کامل ۲-۳ دقیقه است.
تیزر برای هرموضوعی ساخته میشود، معمولا هدف تیزر ،فروش است.تیزرها ممکن است برای یک محصول خاص ساخته شود و افراد را به سمت هدف یا محصول ترغیب نماید باشد و گاهی اوقات ممکن است مردم را متقاعد کند که سوال های بیشتری بپرسند و اطلاعات بگیرند.
هدف از ارائه تیزر جلب توجه مردم است
مراحل اصلی ساخت تیزر تبلیغاتی:
۱ پیش از تولید
- نوشتن سناریو و فیلمنامه. انچه اهمیت دارد این است که موضوع قابل لمس و قابل درک باشد، اما کنجکاوی را افزایش دهد و یا افراد را ترغیب به فکر کردن نماید. پس باید جالب و سرگرم کننده باشد، به طوری که مخاطب شما بصورت مستقیم با موضوع درگیر نشود و آن نباید طولانی باشد و در پایان تیزر آنها باید بطور کامل متوجه موضوع گردد.
- انتخاب بازیگران
- ضبط موسیقی
۲ تولید
- انتخاب کارگردان و عناصر ضروری شامل طراحی و لباسها
- نورپردازی و گریم
- فیلمبرداری که خود شامل دو مرحلهء اصلی است: اول اجارهء استودیوی فیلم یا پیدا کردن لوکیشن یا مکان مناسب برای تصویربرداری و دوم تشکیل گروهی از میان متخصصان مختلف فیلمسازی.
۳ پس از تولید
- صداگذاری
- جلوه های ویژه
- نریشن
- تدوین: در این مرحله تمامی اجزای تیزر در کنار هم قرار داده میشوند در مرحلهء بعدی فیلم تدوین شده برای نمونهای از مخاطبان هدف، نمایش داده میشود. در این مرحله نیز تعدیلات و اصلاحات لازم انجام میشود در نهایت پس از توافق روی تیزر تولید شده تیزر آماده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!