همه چیز درباره تیزر،میکس ومونتاژ،انیمیشن
هفتمیـن هنر را بسیاری جذاب ترین عرصه حضور خلاقـانه انسان دانسته اند،ابداعـات و جلوه های بی نظیری که در پرنیـان خیال فیـلم، سینما و پویـا نمایی انسان را به آرزوهـایش نزدیـک می کنـد یا در معرض مواجهه با رخـدادهای خیالیـن و هیجـان انگیز می گذارد و جلـوه های ویژه ای که چشم را مسحور می کنـد و ذهن را تسخیر می سازد. این دریـای بیکرانه و بدیع ،lما را مشتـاق خدمت در آن عرصه بی مثال هنر کرده است. و هر یک از خدمات زیر، بهانـه ای است
برای حضور این مجموعه هنرآفرین در خوش ترین ساعات زندگی:
تصویر برداری با تجهیزات حرفه ای
خدمات تدوین فیلم
ساخت کلیپ تصویری
تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی (طراحی کارکترهای سریالی تبلیغاتی)
فیلم سازی (کوتاه، بلند، داستانی، سریال، سینمایی و مستند)
پویا نمایی (انیمیشن سازی) از ایده تا اجرا
دوبله و صداگذاری فیلم با داشتن بانک صداهای متنوع
تلویزیون به دلیل امکان پخش همزمان صوت و تصویر از جذابیت زیادی برخوردار است ضمن اینکه سطح پوشش این رسانه در مقایسه با رسانههای دیگر بسیار زیاد است از اینرو همواره به عنوان یکی از مناسبترین رسانهها برای نمایش تبلیغات مربوط به کالاهای مصرفی مطرح بوده است. تبلیغاتی که در بین برنامههای مختلف تلویزیونی نمایش داده میشوند اصطلاحا تیزر نامیده میشوند. تیزرها با استفاده از جاذبههای صوتی و تصویری سعی در جلب توجه و اغنای مخاطبان خود دارند. هر چند تیزرها در مکانهایی مانند سینما نیز نمایش داده میشوند اما بیشترین کاربرد آنها در شبکههای تلویزیونی است.
در مقایسه با اشکال و روشهای دیگر تبلیغاتی، برای ساخت تیزرها زمان بسیار بیشتری اختصاص داده میشود. تمامی مراحل ساخت یک تیزر از حساسیت بالایی برخوردار هستند که قصور در هر مرحله میتواند نتیجهء کار را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. بر این اساس و با توجه به هزینهء بسیار زیادی که غالبا صرف ساختن تیزرهای تبلیغاتی میشود باید در تمامی مراحل ساخت تیزرها دقت و حساسیت لازم را به کار گرفت.
برای تولید یک تیزر تلویزیونی مراحل مختلفی باید سپری شود که به طور خلاصه این مراحل عبارتند از:
۱- توافق در مورد فیلمنامه.
۲- انتخاب شرکت سازنده تبلیغ. غالبا در این مرحله قیمتهای شرکتهای مختلف با یکدیگر مقایسه و مناسبترین شرکتانتخاب میشود.
۳- توافق درخصوص هزینهء ساخت تبلیغ.
۴- انتخاب بازیگران.
۵- تهیه موسیقی: موسیقی توسط یک آهنگساز حرفهای تهیه میشود. برای این کار چندین مرحله وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: طراحی موسیقی (نوشتن پارتیتور)، تست موسیقی و نهایتا ضبط موسیقی ساخته شده است که این کار خود شامل اجارهء استودیو و تدارک یک گروه موسیقی شامل خواننده و گروه نوازندگان میشود.
۶- تولید: در این مرحله کارگردان انتخاب شده و عناصر ضروری شامل طراحی و لباسها مشخص میشوند.
۷- فیلمبرداری که خود شامل دو مرحلهء اصلی است; اول اجارهء استودیوی فیلم یا پیدا کردن لوکیشن یا مکان مناسب برای تصویربرداری و دوم تشکیل گروهی از میان متخصصان مختلف فیلمسازی.
۸- پستولید: این مرحله شامل تهیهء افکتهای صدا و دیگر افکتهای مورد نیاز و دوبله کردن دیالوگهاست.
۹- صداگذاری: اگر نیاز به صدایی خارج از تصویر باشد، این کار در مرحلهءضبط به صورت مجزا انجام میگیرد. مراحل این کار به شرح زیر است:
• تعیین صدا، غیر از یکسری صداهای موجود
• در برخی موارد تهیهء قطعات موسیقیآزمایشی
• اجارهء استودیو و نهایتا ضبط صدا
۱۰- تدوین: در این مرحله تمامی اجزای تیزر در کنار هم قرار داده میشوند.
۱۱- در مرحلهء بعدی فیلم تدوین شده برای نمونهای از مخاطبان هدف، نمایش داده میشود.
۱۲- در این مرحله نیز تعدیلات و اصلاحات لازم انجام میشود.
۱۳- در نهایت پس از توافق روی تیزر تولید شده، فیلم آن به ایستگاههای تلویزیونی ارسال میشود.
لازم به ذکر است که برای نمایش تبلیغات تلویزیونی باید قبلا با شبکهء تلویزیونی هماهنگیهای لازم صورت گرفته باشد. این هماهنگی باید در خصوص ساختار فیلمنامه و ساختار تیزر تولید شده صورت گیرد.
انواع تیزر که ما می سازیم :
– رئال
– انیمیشن
– فول فلش
قیمت ساخت تیزرهای تبلیغاتی با توجه به شرایط مختلف هر تیزر و نوع ساخت رئال و انیمیشن و فول فلش متفاوت است.
بعضی سازمانها و شرکتها در نمایشگاهها و یا در زمان حضور بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان در سازمان می خواهند در مونیتورینگ داخلی و تبلیغات خود از فیلم مختص به برند خودشان استفاده نمایند.که در آن تبلیغات تصویری و متنی را در فیلم بگنجانند ما ساخت این نوع فیلمها را نیز انجام می دهیم.
میکس و مونتاژ فیلم(تدوین فیلم )
با بکارگیری نرم افزار های مطرح صدا و سیما تدوین فیلمهای شما را انجام می هیم
ما دو نوع تدوین را ارائه می دهیم
۱: سطح متعارف: تدوین معمول
۲.سطح ممتاز : در این نوع تدوین با بهره گیری ازانیمیشن های دو بعدی و تصاویر وکتور
وبکارگیری نرم افزارهای دیگر تدوین جذابتری ارائه می دهیم
۳. سطح فوق ممتاز: استفاده از جلوهای ویژه فلش+نرم افزار افتر افکت+سطح ۱و۲
هیچ قالبی نمیتواند قدرتمندتر و تأثیرگذارتر از یک تیزر جذاب تلویزیونی، مشتری شما را تحت تأثیر قرار دهد. نه ایده و نه اجرا، هیچ کدام به تنهایی نمیتوانند مؤثر واقع شوند. با این وصف روند تولید تیزر در VisualGnomon نشان میدهد که چگونه ایدهها در اتاق فکر پرداخته میشوند و آرام آرام به یک تیزر تبلیغاتی با کیفیتی عالی بدل میگردند و مشتری در تمامی این مراحل نظارت دارد و در نهایت فراتر از آن چیزی را به دست میآورد که در ذهن داشته است.
بخش تولید در گروه VisualGnomon از جمله نقاط قوت این گروه محسوب میشود. برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، مجرب و متخصص در همه زمینه های تولید مانند ایده پردازی، سناریو، استوری بورد کارگردانی، تصویربرداری، عکاسی، تدوین، جلوه های ویژه و انیمیشن موجب شده است این مجموعه بتواند گسترهی وسیعی از نیازهای مخاطبان را تولید کند که از میان آنها میتوان به فیلم رئال، انیمیشن، انواع مستند،تیزر تبلیغاتی ، و غیره اشاره کرد. تمام این فعالیت ها به صورت کاملا مجاز و در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران برای رشد علم و دانش در زمینه جلوه های ویژه رایانه ای انجام می پذیرد
ساخت تیزر رئال
رئال در لغت به معنای واقعی و در بین سازندگان تیزر های تبلیغاتی معمولا به تیزر هایی اطلاق می شود که با استفاده از تکنیک های سینمایی، بازیگران و فضاهای واقعی ساخته می شود. در تهیه و ساخت تیزر های رئال پر بیراه نیست اگر بگوییم تولید یک تیزر رئال دست کمی از تولید یک فیلم سینمایی ندارد! همانگونه که برای تولید یک فیلم سینمایی نیاز به عوامل مختلف تولید نظیر نویسنده، کارگردان، بازیگر، لوکیشن مناسب، نورپردازی، تدوین و … می باشد برای تولید یک تیزر رئال هم به عوامل یاد شده نیاز می باشد. تنها تفاوت بین این دو می تواند در مدت زمان آنها باشد، از این رو تجهیزات و عوامل متخصص در تولید یک تیزر رئال نقش مهمی را ایفا کرده و در نهایت می تواند منجر به یک خروجی خوب و یا بد شود. یوسیمدیا با در اختیار داشتن تیم تولید حرفه ای شامل نویسندگان، تصویر برداران و مدیران تولید خوش ذوق و مجرب و همچنین با به کار گیری تجهیزات پیشرفته تصویر برداری، نورپردازی و حرکتی تا کنون موفق به ساخت تیزر های موفق بسیاری در این زمینه شده است.
ساخت تیزر انیمیشن
امروزه تاثیر تبلیغات بر هیچ کس پوشیده نیست و بهتر آنکه این تبلیغات، هدفمند و تاثیر گذار باشد تا نتیجه مطلوب را، که همانا رشد و تعالی شرکت یا سازمان مربوط می باشد به همراه داشته باشد. در این مهم نقش انیمیشن به علت استفاده از تکنیک های منحصر به فرد و عدم محدودیت در ساخت روز به روز پر رنگ تر گشته و در واقع وقتی از انیمیشن ( پویا نمایی ) صحبت می کنیم نباید فقط تصویر ذهنی ما کودکی نشسته جلوی تلویزیون باشد.
سازمان های متعدد با استفاده از دستگاه های ارتباط جمعی از ابزارهای رسانه ای متنوعی بهره مند بوده و به شکل های مختلف سعی در جذب مخاطبان بیشتر دارند. بخش وسیعی از تحقیقات در ابداع فناوری روز تصویر و صدا به تنوع تولید و افزایش جذابیت و نفوذ این ابزار نوین در رسانه ها، اختصاص یافته است. نیاز به تولید انیمیشن در کاربردهای گوناگون، عرصه های جدیدی را برای ابداع فناوری در شیوه های ساخت و ساز تصویر و صدا، مونتاژ و تولید برنامه های مستمر متناسب با فرهنگ بومی را میسر ساخته است.
یکی از عرصه های جدید در این زمینه استفاده از انیمیشن در ساخت تیزر های تبلیغاتی می باشد که امروزه بسیار مورد توجه و موثر واقع شده است. استفاده از عناصر و شخصیت های اسطوره ای و افسانه ای با رعایت جزئیات دقیق انیمیشن ۳ بعدی با کیفیت بالای تصاویر خروجی به راحتی می تواند هر رویای دور از ذهنی را به حقیقت بپیوندد و موفقیت در امر تبلیغات، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و غیره را تضمین نماید. در این راستا تیم تخصصی طراحی و انیمیشن پژون با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و ایده های بکر شما را در این امر به بهترین شکل یاری خواهد نمود.
ساخت تیزر رئال-انیمیشن
تکنیک رئال-انیمیشن ( ترکیبی ) یکی دیگر از تکنیک ها و جلوه های ویژه در ساخت تیزر تبلیغاتی و فیلم های سینمایی می باشد که در واقع با ترکیب صحنه ها، اشیاء و شخصیت های واقعی و انیمیشنی ساخته شده و جذابیت بسیار بالایی را در جذب مخاطبان دربر دارد. برای استفاده از این تکنیک به تجهیزات و استودیو های کروماکی و نرم افزار های تخصصی نیاز می باشد. در تهیه تیزر های تبلیغاتی ترکیبی موارد مهمی نظیر ترکینگ دوربین حقیقی و مجازی نقش بسیار مهمی را ایفا نموده.
یوسیمدیا با دقت و وسواس کارشناسان مجرب در این زمینه و پیوند دنیای حقیقی با دنیایی مجازی بینندگانش را مجذوب می نماید.
شایان ذکر است هزینه تولید بالای این نوع از پروژه های باعث شده تا معمولا تبلیغات کمتری را به این صورت مشاهده کنیم از این رو اگر شما تبلیغات را سرمایه گذاری می شمارید پیشنهاد می کنیم به تیزر های رئال-انیمیشن نیز توجه کنید، یوسیمدیا با تحقیق و اطلاع از هدف، مخاطبین و حرفه شما اقدام به تهیه یک سناریوی تاثیر گذار رئال- انیمیشن می نماید و رویا های دور از ذهن شما را به راحتی و با کیفیتی فوق العاده به حقیقت می پیوندد.
طراحی و ساخت انواع وله های تبلیغاتی
در فرهنگ آکسفورد معادل «وله» واژه Interlued آمده است به معنای میان پرده و زمان اندکی که قسمتهای یک نمایش یا فیلم از هم جدا می کند. همچنین به قسمتی که در«میان وقفه» ارائه می شود و شامل موزیک، فیلم و تبلیغ است. به بیان دیگر وله به مجموعه ای از افکتهای تصویری گفته می شود که ما بین برخی برنامه های تلویزیونی به سبب اهدافی خاص پخش می شود. می توان وله ها را به وله های مستقل، وله های اعلام برنامه یا وله اعلامی، وله های مکمل که شامل ( وله های مقدماتی، وله های میان برنامه و وله های همزمان یا زیر نویس) تقسیم بندی نمود :
وله مستقل: به صورت مستقل از سایر برنامه ها و با اهدافی در جهت اهداف شبکه پخش کننده طراحی می شوند. وله های مستقل یه سبب ایجاد شناخت، تبلیغ، آگاهی دادن در زمینه ای خاص و منطبق با اهداف آن شبکه طراحی و اجرا می شوند.
وله اعلام برنامه یا وله اعلامی: وله های اعلام بنامه با هدف معرفی عملکردهای کلی و دقیق برنامه های تولید شده و یا تنظیم شده طراحی می شوند و بیشتر رسالت اطلاع رسانی در زمینه روند و پخش دقیق زمان برنامه های را بر عهده دارند.
وله های مکمل: به گروههایی اطلاق می شود که همزمان با برنامه یا قبل و یا در بین برنامه پخش می شوند و شامل وله های مقدماتی، میان برنامه و همزمان هستند.
الف- وله های مقدماتی: وله های مقدماتی قبل از شروع برنامه اعم از خبر و سریال به عنوان فراخوان به کار می روند و برای آماده سازی ذهن بیننده هستند. این وله ها قبل از شروع فیلم سینمایی و خبر می آیند.
ب- وله های میان برنامه: وله های میان برنامه خاص برنامه ای نیستند، اما بیشتر در برنامه های ترکیبی کاربرد دارند. در حین پخش برنامه هایی مانند میزگرد، گفتگوهای گوناگون برای ایجاد تنوع ، استراحت، ایجاد تمرکز در حین دیدن و شنیدن و جمع بندی محتوای برنامه از وله استفاده می شود.
ج- وله های همزمان یا زیرنویس: وله های همزمان به صورت زیر نویس به کار می روند. به هنگام پخش اکثر برنامه ها این وله به شکل افقی ، اطلاعات مورد نظر و لازم را به بیننده منتقل می کند. این اطلاعات مربوط به آن برنامه نیست و شامل زمان بندی (میزان زمان برنامه ،نام برنامه و میزان زمان باقی مانده) اعلام برنامه بعدی، اطلاعیه های مهم، برخی اخبار مهم و… است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!