موفقیت در طراحی استراتژی تبلیغات پرفروش
در هر شرایط و موقعیت، ارتباطات اجتماعی فاکتور مهمی است که نیاز به آموزش دارد. برای مثال، ممکن است مفاهیمی مانند “کمک و مدیریت بیمار” وجود داشته باشد که مشتریان یا از وجود این مفاهیم اطلاعی نداشته باشند یا ندانند این گونه خدمات چگونه به آنها کمک خواهد کرد. بنابراین انتشار مقالاتی نظیر اهداف این خدمات، مزایا و منافع آن و مواردی از این دست برای روشن شدن موضوع مورد نیاز میباشد. حال اگر بتوانید مشتریان را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید، در قدم بعد مشتریان به سراغ فروشندگان دیگر خواهند رفت تا بتوانند بر اساس مقایسه محصولات انتخاب درستی داشته باشند.
در مقابل، اگر شما میخواهید محصولی را تبلیغ کنید که برای مشتریان شناخته شده است و مشتریان هدفتان نیز مشخص است، میتوانید مستقیما به تبلیغ بپردازید.
هنگامی که میخواهید از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید، باید به دو سوال ساده ولی اساسی پاسخ دهید: کجا میخواهید تبلیغات داشته باشید؟ چقدر میخواهید برای تبلیغات خود هزینه کنید؟ برای این که بتوانید تشخیص دهید تا چه میزان باید هزینه کرد. باید ببینید هر مشتری چقدر برای شما سود خواهد داشت و شما چه قدر باید هزینه کنید تا بتوانید او را جذب کنید.
برای کسب و کارهای کوچک، حل این معادله مهمتر است، زیرا باید بتواند موانع و محدودیتهای اقتصادی شرکت را مدیریت کند. همچنین، گاهی ممکن است هزینهای که شما صرف تبلیغات میکنید بعد از چند ماه به شما باز گردد. پس باید فاکتور تاخیر زمانی را نیز مد نظر قرار دهید.
در خریدهای اینترنتی، دنبال کردن این که بیشترین فروش از کدام کانال حاصل میشود، ممکن است دشوار و حتی گمراه کننده باشد. در بسیاری از موارد، خریداران اینترنتی الزاما اولین محصولی که به آنها پیشنهاد میشود را خریداری نمیکنند. بلکه در مورد محصول پیشنهادی تحقیق کرده و آن را با محصولات موجود دیگر از نظر قیمت و کیفیت مقایسه میکنند.
یک استراتژی تبلیغات که میتواند به توسعه کسب و کارهای کوچک کمک کند، تصمیم گیری مناسب و صحیح در انتخاب بسترهای تبلیغاتی موجود است. از نظر بازاریابهای موفق، بهترین استراتژی برای تبلیغات این است که یک یا دو شبکه اجتماعی مناسب مانند گوگل و فیس بوک را انتخاب کرده و از انجام تبلیغات گسترده و پراکنده در چندین شبکه اجتماعی خودداری نماییم.
یکی از عواملی که میتواند اعتبار برند شما را زیر سوال برده و از اعتماد مشتریان شما بکاهد، تلاش برای فریفتن الگوریتمهای جستجو در گوگل است. نمونهای از این کارها لینک کردن تبلیغات خود با نام چهرههای مشهور و هدایت کاربران به سمت تبلیغات میباشد. به عنوان یک فعال حرفهای از انجام این دست کارها جدا خودداری نمایید.
رهبری فکری و ارزش کارهای تبلیغاتی میبایست همسو با تبلیغات فروش یک محصول باشد. اطلاعاتی که از نظر مشتری جذاب و مفید به نظر برسد، به مراتب بهتر از یک تبلیغ آنی میباشد که منجر به فروش شود. اولویت و روند دیگری که باید در تبلیغات مدنظر قرار گیرد، استفاده از محتوای ویدیویی میباشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!