تبلیغات محیطی در چه مکان هایی بهتر است؟

 

Image result for ‫تبلیغات محیطی‬‎

در بسیاری از کشورها، تخته‌های آگهی به مردم کمک می‌کنند تا جایی برای غذا خوردن، خوابیدن یا تهیه بنزین پیدا کنند، به خصوص در جایی مانند آمریکا، با بزرگراههای متعدد و مسافت های طولانی و خالی از سکنه بین شهری، وجود چنین تابلوهایی برای مسافرین غریب و خسته، نعمتی است.

از طرفی تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکت‌ها و دارندگان صنایع مختلف کمک می‌کنند و وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکت‌ها و تجارت‌های نوپایی که قادر به پرداخت هزینهٔ تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه‌ها، بیلبورد، می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد. بیشترین کاربرد بیلبورد در به شامل موارد ذیل می باشد:

اتوبانها ،میادین،فرودگاه ها،راه آهن،ایستگاه های دوچرخه،ترمینال ها،چراغهای راهنمایی،ایستگاه های اتوبوس،و…

Image result for ‫تبلیغات محیطی‬‎

انتخاب مکان مناسب در تبلیغات محیطی بسیار مهم است. تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند، تابلوهای ثابت و دیجیتال کاربردهای متفاوتی دارند. در مکان‌هایی که مخاطب امکان توقف بیشتری دارد، مثل چهارراه‌ها یا مسیر پرترافیک در اتوبان‌ها، استفاده از تابلوهای دیجیتالی می‌تواند مؤثر باشد. در مکان‌هایی که امکان ساکن شدن مخاطب و نگاه کردن او به پیام وجود دارد، می‌توان از این شیوه تبلیغاتی استفاده کرد اما بیلبورد‌های ثابت را می‌توان در نقاطی نصب کرد که حرکت مخاطب از مقابل آن شدت بیشتری دارد.حضور تبلیغات محیطی در مراکز تجاری امکان گفتگو با مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه را به تبلیغ کنندگان می دهد هنگامی که مصرف کنندگان در حال جابه جایی هستند، تبلیغات تاثیر خود را می گذارد تا آن ها طی مسافرت های روزانه ، پیام های مختلفی را دریافت کنند. هم مکانی تبلیغات محیطی با نواحی بازار و مراکز تجاری این امکان را به تبلیغ کنندگان می دهد که با مشتریان فعلی و آتی خود ارتباط برقرار کنند . البته تلویزیون هایی که در اماکن عمومی نصب هستند ، نیز در این دسته قرار می گیرند. تبلیغات محیطی یا همان تبلیغات شهری یکی از اثر گذارترین روش ها برای تجارت های محلی به شمار می رود تبلیغات محیطی شامل نصب بنر، بیلبورد و یا حتی تراکت های دیواری یا هر روش دیگری برای جلب توجه عابران در کوچه و خیابان می شود. این گونه تبلیغات بیشتر با وسایل و ابزاری که انسان های زیادی به صورت مداوم با آن ها سر وکار دارند در ارتباط می باشد؛ به عنوان نمونه اتوبوس و مترو از مکان هایی است که روزانه میلیون ها چشم به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه آن را دنبال می کنند و این ذوق یک طراح حرفه ای است که نگاه ها را با خلاقیت خود شکار می کند .

 

تبلیغات محیطی طراحی بنر

همچنین می توان گفت شامل کلیه ی تبلیغاتی است که همه مردم آن را در برابر خود در فضای عمومی مشاهده می کنند. این روش تبلیغی تا حالا بسیار کارساز بوده است زیرا به کمک آن توان راه ورود برندها و نام های تجاری را به مکان هایی که قبلا رسانه های سنتی از دستیابی به آنها محروم بوده اند نظیر خیابان ها ، محل کار افراد، مدارس باز کرد. هزینه تبلیغات محیطی در مواردی بسیار سنگین بوده و تجارت های محلی و کوچک توان انجام آن را ندارند ولی شما می توانید با استفاده از خلاقیت ، هزینه تبلیغات محیطی خود را تا حد زیادی کاهش داده و اثرگذاری آن را افزایش دهید. نمی‌توان گفت که چه کالا یا خدمتی را می‌توانیم در بیلبورد‌ها تبلیغ کنیم و چه مسأله‌ای را نمی‌توانیم؛ همه چیز را می‌توان به بیلبورد‌ها آورد اما تبلیغات در رسانه‌های مختلف نیازمند استفاده از شیوه‌های مختلف است. برای ارائه پیام‌های تبلیغاتی باید ابتدا به این نکته توجه کنیم که از چه کانال ارتباطی قرار است این پیام را ارائه کنیم. همان‌طور که هر شبکه رادیویی یا تلویزیونی مخاطب خاص خود را دارد، هر منطقه یا محله‌ای که بیلبورد را در آنجا قرار داده‌ایم هم مخاطب خاص خود را دارد. توجه به اینکه در چه منطقه‌ای از بیلبورد استفاده می‌کنیم، نقش مؤثری در رسیدن ما به هدف تبلیغاتی‌مان دارد اگر برای مثال می‌خواهیم یک کتاب یا مجله تخصصی را تبلیغ کنیم، نزدیک بودن بیلبورد ما به یک منطقه دانشگاهی می‌تواند تأثیرگذار باشد. اگر کالای لوکس را می‌خواهیم تبلیغ کنیم، نباید سراغ مناطق جنوبی شهر برویم بلکه باید سراغ کسانی برویم که توانایی خرید آن را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *