تبلیغات محیطی خلاقانه
تبلیغات محیطی یکی از قدرتمندترین و در عین حال قدیمیترین روشهای تبلیغاتی و از گروه تبلیغات سنتی است. زیرا تبلیغات محیطی از عناصر فیزیکی برای جلب توجه بینندگان استفاده میکند. بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی، ایستگاههای اتوبوس و … جزو تبلیغات محیطی هستند. از آنجایی که این تبلیغات در محلهای پرتردد و شلوغ نصب میشود بینندگان حق انتخابی ندارند و قطعا با آن مواجه خواهند شد. بنابراین تبلیغات محیطی جذاب میتواند توجه بییندگان را بیشتر جلب کند. از این رو طراحی نقش به سزایی در موفقیت تبلیغات محیطی خواهد داشت. یک طراحی خلاقانه منجر به ایجاد یک تبلیغات محیطی جذاب شده و مخاطبان را درگیر خود میکند.
در زیر نمونه هایی بسیار زیبا، ابتکاری و خلاقانه از تبلیغات محیطی برندهای معروف از جمله IKEA, Panasonic, FedEx, Mc McDonalds, Wolkswagen, Wiskas و Hot Wheels را ملاحظه می کنید. البته، اینها تنها برندهایی موجود در این مقاله نیستند، بلکه برندهای ناآشنای دیگری نیز در این کلکسیون وجود دارد کە آنها نیز برائ طراحی تبلیغات خود از استاندارهای بالایی استفاده کرده اند. تعریف ما از انها به هیچ وجه اغراق آمیز نیست. با دیدن این مجموعه پی به خلاقیت بی حد و حصری کە در طراحی این آگهی ها به کار رفته است پی خواهید برد.
تبلیغ ظروف تفلون تبلیغ شرکت حمل و نقل Joevanza
تبلیغ Volkwagon Golf: از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۶٫۹ ثانیه تبلیغ کارخانه شیمیایی Dow Chemical 2011
تبلیغ کوکاکولا/حمایت از محیط زیست: گیاه
تبلیغ باغ وحش زوریخ:فضای بیشتر برای حیوانات بزرگتر
تبلیغ شرکت حمل و نقل AUCKLAND TRANSPORT:
بچه ها ها جاده را جور دیگری می بینند
این بیل بورد بزرگ یک پوستر تبلیغاتی برائ Danerolles، یک شیرینی آماده طبخ، است.
مینه سوتا: همه ما تاوان می دهیم
همانگونه که قبلا نیز ذکر شد تبلیغات محیطی جذاب میتواند تاثیر به سزایی در تغییر الگوی مصرف مخاطبان داشته باشد. آنچه که در تصویر زیر میبینید ایدهی خلاقانهای از تبلیغات محیطی برای هشدار دادن به مردم در مورد مضرات مصرف سیگار است. برای این منظور سطل زبالهای به شکل چشم طراحی شده است که نشان میدهد مصرف سیگار باعث تقلیل بینایی میشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!