تبلیغات حجمی

Image result for ‫بیلبوردهای حجمی‬‎

در حوزه تبلیغات، ایده‌ پردازی در جذب مشتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و مشتریان بیشتر به‌دنبال ایده‌های نوع و خلاقانه در خصوص تبلیغ محصول یا خدمات‌ شان هستند علاوه بر این هدف از تبلیغات فقط اجرای یک طرح زیبا نیست، تبلیغ باید در خدمت فروش محصولات برند باشد و در این راستا به برند کمک کند.

طبق نظریه روانشناسی، اشیاء یا هر محصولی که از اندازه و شکل طبیعی خود خیلی کوچک‌ تر یا بزرگ‌ تر ساخته شود بسیار جذاب است مانند اسباب بازی های کودکان که ابعاد ماشین ها و عروسک ها کوچک شده است جذاب و دیدنی می باشد. ماکت های تبلیغاتی که برای نمایش و معرفی محصولات در ابعاد بزرگ تر در سطح شهر به نمایش گذاشته می شود به همان نسبت برای مخاطبین جذاب و قابل توجه می باشد که در ادامه مجله محیطی برای آشنایی بیشتر به معرفی تبلیغات حجمی پرداخته است.

 تبلیغات حجمیRelated image

ورود ماکت‌های حجمی به عرصه تبلیغات داخلی هیاهوی عجیبی را میان برندها و مخاطبان‌شان به‌پا کرد. این رسانه می‌تواند متفاوت‌تر از مابقی رسانه‌های تبلیغاتی، پیام تبلیغاتی را به مخاطبان برساند و برندها را به اهداف‌شان نزدیک‌تر کند. همین موضوع باعث شد که روزبه‌روز گرایش برندهای داخلی نسبت به ماکت‌های حجمی بیشتر شود. مخاطبان نیز معمولا عکس‌ العمل‌های جالبی را در مواجهه با چنین ماکت‌هایی از خود نشان می‌دهند و در مقایسه با بیلبوردهای تبلیغاتی، توجه بیشتری به این رسانه‌های چشم‌نواز دارند.

در تبلیغات حجمی با استفاده از شکل محصول ماکت بزرگ آن ساخته می شود و سپس نصب آن روی پایه (اختصاصی یا عمودی مانند: ایستگاههای اتوبوس،میادین و…) انجام می پذیرد. تبلیغات حجمی یا ماکت های حجمی به دلیل چند بعدی بودن تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب می گذارد. دید سازه های حجمی نصبت به بیلبورد از سه وجه بوده و قیمت قابل رقابتی تری نصبت به بیلبورد دارد حجم دیده شدن از ارتفاع ۲ متر به بالا بوده و هر محصول با هر سایزی قابل رویت در سطح وسیع می باشد.

مزایای ماکت های حجمی

Image result for ‫بیلبوردهای حجمی‬‎

  • نمایش محصول در ابعاد بزرگ و غیر واقعی به راحتی نظر مخاطبان را به خود جلب می کند و جذابیت تبلیغات را دوچندان میکند.
    به دلیل اجرای سه بعدی ماکت‌های حجمی بطورکامل در ابعاد بزرگ دیده می شود و این دید چند وجهی خود یک مزیت رقابتی برای این رسانه است.
  • ایجاد حرکت در ماکت و نورپردازی و استفاده از مکانیک و تکنیک‌های خاص روی آن همانند بلند شدن بخار یا حباب یا حرکت‌های مختلف در ماکت‌ها مزیت‌‌های رقابتی دیگری برای این رسانه تبلیغاتی محسوب خواهد شد.
  • مخاطبان به‌ دلیل حرکت زمان کمتری را برای دیدن تبلیغات صرف می ‌کنند و در این زمان کوتاه دریافت پیام و اثربخشی آن کاهش می ‌یابد اما ماکت‌های تبلیغاتی می‌توانند در کمترین زمان ممکن پیام را به مخاطبان برسانند.
  • به دلیل منحصر به فرد بودن سازه های حجمی و نو آوری در تبلیغات بیشتر از سایر تبلیغات محیطی دیگر در ذهن مشتریان نقش می بندد.
  • هزینه اجاره و ساخت ماکت از قیمت سایر تبلیغات محیطی دیگر مانند بیلبورد ارزان تر است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *