۷ درس عبرت آموز از بهترین بازاریابان سال ۲۰۱۴
یکی از بهترین روش های یادگیری در صنعت بازاریابی محتوا، مطالعه و بررسی فعالیت هایی است که سایر فعالان حاضر در صنعت در این زمینه انجام می دهند. در طول ۳ سال گذشته این اقبال را داشته ایم که صنعت بازاریابی محتوا را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و به شناسایی افرادی بپردازیم که باعث شده اند دیدگاه جدیدی را نسبت به بازاریابی محتوای موفقیت آمیز به دست آوریم.
امروز با افتخار به معرفی اسامی فینالیست های بازاریابی محتوای سال می پردازیم که هر یک از آنها در زمینه های زیر به صورت تخصصی فعالیت می کنند:
- محتوای بصری: برد والترز، مدیریت رساشنه اجتماعی، Lowe’s Home Improvement
- استراتژی محتوا: برایان رودز، ویراستار اجرایی، آزمایشگاه رسانه های دیجیتال اینتل
- همکاری متقابل و تأثیرگذار با مشتری: جس دسجاردین، مدیر رسانه اجتماعی و بخش وکالت، توریسم در استرالیا
- داستان سرایی: رنه ریچاردسون، مدیر بازاریابی برند جهانی، کاترپیلار
- Omnichannel: سوزان هلس تب، وی پی اجرایی بازاریابی، هتل ها و استراحتگاه های چهارفصل
- بازاریابی هدفمند: کارن گرتی، مدیر ارشد بازاریابی و رسانه، New York City Ballet
از این رو بیایید نگاهی به فعالیت های آنها در طول سال گذشته بیاندازیم که الهام بخش ما در این زمینه بوده اند:
علاوه بر این در برنامه Pin.Pack.Go متعلق به هتل ها و استراحت گاههای چهارفصل که بر روی پین ترست (که یکی از پیشگامان صنعت بازاریابی محتوا می باشد.) قرار داده شده است، از مهمانان دعوت شده است تا با انتخاب خود و از طریق یکی از بوردهای پین ترست به ارائه یک برنامه سفر سفارشی در یکی از هتل ها و یا استراحت گاههای چهارفصل بپردازند.
رودز عقیده دارد که با استفاده از داستان ها، به ویژه روایت های کهنی مانند “سفر قهرمان”، شرکت هایی مانند اینتل می توانند به خلق مطالبی بپردازند که برای مخاطبان خاطره انگیزتر و انگیزه بخش تر باشد.
مطمئناً در زمینه علاقه و تمایل به نوآوری همراه با ترکیبی از رسانه، برند و فن آوری با رودز کاملاً هم عقیده هستیم.
برای مثال مدیریت شراکت با VICE Media بر عهده رودز بوده است، این شرکت تولید کننده برنامه بسیار محبوب و تحسین شده The Creator Projectبوده است. این برنامه برای مدت زمان طولانی یکی از برنامه های مورد علاقه ما در CMI بود و زیباترین نمونه های هنر و نوآوری در این برنامه توسط فن اوری امکان پذیر شده است.
رنه ریچاردسون، مدیر بازاریابی برند جهانی شرکت، این کمپین جدید را به عنوان یک گام مهم جهت تبدیل شدن به یک برند جاویدان معرفی کرده است. او در مصاحبه ای که انجام داده است، این گونه می گوید: “ما قصد داشتیم بیشتر به معرفی و تبلیغ برند بپردازیم. به جای اینکه تمرکز اولیه خود را به افزایش مقبولیت برند در جامعه و تبلیغ هویت برند اختصاص دهیم، سعی کردیم ارتباط متقابل قابل قبولی را با مصرف کنندگان برقرار سازیم و از این ارتباط متقابل در جهت رشد هر چه بیشتر برند استفاده کنیم. دومین و سومین سری از فیلم های ویدیویی این کمپین نیز بسیار موفق و تأثیر گذار بوده اند.”
کارن گرتی مدیریت ارشد بازاریابی و رسانه در نیویورک سیتی بالت، به منظور راه اندازی نمایش های هنری مدیریت امور را بر عهده گرفت و برنامه بلندپروازانه ای را جهت جذب تماشاچیان جدید به مراسم باله به مرحله اجرا درآورد و در این برنامه از هنرمندان بصری برای همکاری با اعضای گروه دعوت به عمل آورد.
گرتی می گوید ۷۰% از تماشاچیان نمایش ها گفته اند که برای اولین بار است که به تماشای نمایش ها آمده اند و ۷% از آنها نیز برای دومین بار به باله ی سیتی آمده بودند.