۵ ویژگی اشخاصی که در فروش ثروتمند شدند
حرفهایهای فروش چه ویژگی های مشترکی دارند؟
نگرش یا مرگ یا به ثمر رساندن کار: پیگیری تا حصول نتیجه
فروشندگان موفق یک خصلت متمایز دارند: پیگیری تا حصول نتیجه. آنها برای به سرانجام رساندن کار از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند. این نگرش مستلزم وجود تعهد و پشتکار است. فروشندگان حرفهای هیچ گاه جواب نه را نمیپذیرند. آنها حتی در هنگام مواجه با شکست هم به تلاش خود ادامه میدهند. آنها چنین نگرش و اعتمادبه نفسی دارند که موفق خواهند شد و خواهند فروخت. و در آخر نیز همیشه کار را به پایان میرسانند و نیمه کاره رها نمیکنند
.فروشندگان حرفهای همچون دانشمندان ذهنیت انطباقپذیری دارند
آنها پیوسته امور جدید را آزمایش میکنند تا ببیند که چه چیزی برای آنها بهتر عمل میکند. به همین خاطر به گذشته نمیچسبند. چراکه جهان دانش همواره در حال تغییر است. جهان فروش نیز این چنین است. اگر شما همان تاکتیکهای قدیمی و پیش پا افتاده را به مدت طولانی امتحان کنید، به احتمال زیاد دیگر منسوخ شدهاند. شما میبایست از طرز فکر دانشمندان برای برخی از تاکتیکهای جدید بهره بگیرید.
به جای جان کندن، بهتر است کار مؤثر و هوشمندانه انجام دهید
اکثر اشخاصی که در حرفه فروش کار میکنند با اصل پارتو، یا قانون ۸۰/۲۰ آشنا هستند. اصل پارتو میگوید ۸۰% از فروش شما از ۲۰% مشتریان حاصل میشود. فروشندگان حرفهای، نه تنها این مفهوم را درک میکنند، بلکه با آن زندگی میکنند. آنها هوشمندانه کار میکنند، که به آنها اجازه میدهد کمتر و بهرهورتر کار کنند. روی فقط ۲۰% بالایی مشتریان بر اساس نیازشان تمرکز کرده و رونق کسبوکارتان را تماشا کنید.
پذیرش این طرز فکر برای آماتورها دشوار است، چراکه ما عموما به حکم طبیعت انسانی خود، میخواهیم با تمام مشتریانمان به یک شکل رفتار کنیم. اما فروشندگان قابل درست مثل نظام کاری بانک ها، هوای مشتریان درجه یک را بیشتر دارند و البته سعی میکنند تا مشتریان دیگر را نیز در این سطح وارد کنند. به همین خاطر است که فروشندگان حرفهای به نسبت فروشندگانی که میخواهند همه را راضی نگه دارند، خیلی زود زمام را در دست میگیرند و فروش بیشتری نیز میکنند.
فروشندگان کارآمد همچنین با بهرهگیری از فناوری؛ اطلاعات خود دربارهی ۲۰% برتر مشتریان را تکمیل و ساماندهی میکنند، و از این طریق تلاش بیشتری را برای تحت تأثیر قرار دادن ۲۰ درصد بالای هرم مشتریان صرف کرده و کمتر با جزئیات فاقد اهمیت درگیر میشوند.
شنوندهی فعال بودن
به اشخاصی که برای شما ارزشمندتر هستند فکر کنید. اغلب اینها کسانی هستند که بیشتر به شما گوش میدهند. کسانی که توجه خاصی را نسبت به موقعیت شما نشان میدهند و میخواهند که جویای حالتان باشند. گوش دادن فعال، امری ضروری برای ایجاد روابط مثبتِ و قوی است. در مقابل، فرشندگان کلیشهای و با افکار سنتی، دقیقهها یک ریز پرحرفی میکنند و حتی به سؤال اصلی شما هم پاسخ نمیدهند. فروشندهی کارآفرین یک شنونده استاد است، و در مورد افکار و احساسات مشتریان اطلاعات کسب میکند/ به جای اینکه وی را مدام تحت فشار قرار دهد.
ریسک پذیر بودن
کارآفرینان و فروشندگان بزرگ مشتاق به نوآوری هستند و در این مسیر هراسی از خطر کردن به دل راه نمیدهند. این امر امروزه بیش از پیش حائز اهمیت است. محصولات و خدمات جدید برای شرایط جدید در فروش ضروری هستند. زمانی که دچار روزمرگی میشوید و به نقطهی آسایش خود میرسید، و تغییر خودتان دیگر کار آسانی نخواهد بود.
هیچ فروشندهی حرفهای و با نگرش کارآفرینی هرگز این حرف را نمیزند که “من فقط رکورد شخصی خودم را با ماندن دقیقاً همینجا، در نقطهی آسایشم، شکسته ام.” به منظور اینکه به اوج برسید و فروش بیشتری داشته باشید، میبایست متفاوت فکر کنید و ریسکهای بزرگی انجام دهید. نکتهی هیجان انگیز در مورد ریسک این است که شما نمیتوانید پیشبینی کنید و یا بدانید که نتیجه چه خواهد شد. میبایست برای دستاوردهای آتی ریسک پذیر باشید.