کسب و کار

 

اصل مشتری مداری: اهرمی برای این که بازار را به دست گیرید

 

همان طور که می دانید بازار رقابت برای فروش داغ تر از گذشته شده است. امروزه فروش تنها به فروشگاه های فیزیکی محدود نمی شود؛ بلکه چندین برابر فروشگاه هایی که در واقعیت مشاهده می کنیم در فضای مجازی کسب وکار مستقل و بی دردسرتری را راه اندازی کرده اند و اتفاقا با امکاناتی که مشتریان را به سمت خرید حضوری متمایل می کند گوی سبقت را از کسب وکار های حقیقی ربوده اند. در این بین مشتریان نیز آگاهی بیش تری پیدا کرده اند و مثل گذشته چشم و گوش بسته خرید نمی کنند. کوچک ترین تاثیر منفی از جانب کسب وکار شما که حاصل فن بیان غلط یا برخورد ناشایست با مشتری باشد موجب کاهش سود و بهره وری شما خواهد شد. از این رو بحث داغ و پرچالشی در جوامع و حوزه فروش و کسب وکار تحت عنوان “مشتری مداری” مطرح می شود.

 

مشتری مداری بحث گسترده ای است. مسلما اگر با مشتری مداری بتوان مشتری را جذب و از هم مهم تر به مشتری ثابت تبدل کرد باید از پیچ و خم زیادی عبور کرد. یکی از بخش های مشتری مداری با استفاده از فن بیان محقق می شود. در صورتی که به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهید و به دنبال سودآوری پایدار هستید پیشنهاد می کنیم با درس دیگری از دانشگاه زندگی همراه باشید.

 

مفهوم و اهمیت مشتری مداری با فن بیان

 

اولین سوالی که برای استفاده از فن بیان در جهت مشتری مداری مطرح می شود مفهوم مشتری مداری است و این که چرا باید از مشتری مداری در کسب وکار خود غافل نشویم؟

 

مفهوم مشتری مداری

 

مشتری مداری پیش از این که یک اصل باشد یک مهارت است. مهارت یا توانایی که اغلب فروشندگان، سرویس دهندگان یا کمپانی ها از آن بی بهره هستند. مشتری مداری مجموعه ای از اقدامات توسط یک کمپانی یا سازمان است که در جهت پشتیبانی از خدمات و فروش انجام شده صورت می پذیرد. هدف اصلی از این فرآیند کسب رضایت مشتریان می باشد. در ابتدای مشتری مداری فن بیان شما قرار دارد. مشتری مداری واقعی با استفاده از کلام شما محقق می شود.