هماهنگ باشید و پیام‌های متفاوت را برای فرصت‌های متفاوت بگذارید.

حرکات ممنوعه در هنگام مذاکره با مشتری

۱- نگاه کردن به هر جهت غیر از جهتی که مشتری حضور دارد؛

۲- مشت کردن انگشتان؛

۳- دست به سینه نشستن؛

۴- انداختن پا روی پا؛

۵- خاراندن گردن و یقه و لمس کردن بیش از اندازه‌ی گوش و بینی و جاهای دیگر بدن؛

 

۶- گرفتن انگشتان جلوی دهان؛

۷- شل دست دادن؛

۸- دست دادن طولانی؛

۹- نگه داشتن دست مشتری به زور پس از دست دادن؛

۱۰- لمس بدن مشتری در هنگام صحبت کردن؛

 

۱۱- تکان دادن انگشت سبابه هنگام صحبت کردن؛

۱۲- بازی با خودکار، لپ تاپ یا هر وسیله دیگر؛

۱۳- عدم تماس چشمی؛

۱۴- ورود به حریم شخصی مشتری؛ (حداقل فاصله را با شخص مخاطب حفظ نکردن)

۱۵- تکیه دادن به صندلی همانند پادشاهان؛

 

۱۶- تکان دادن پشت سرهم پا؛

۱۷- پوشیدن لباس نامناسب و نامرتب؛

۱۸- همراه داشتن کیف پر از وسایل به اندازه غیر عادی؛

۱۹- عدم بخاطر آوردن اسم طرف مقابل؛

۲۰- عدم همراه داشتن کارت ویزیت؛

۲۱- نشستن قبل از اینکه به شما صندلی شما را نشان بدهند و به شما برای نشستن تعارف کنند.

 

 

“مشکل مشتری، مشکل خود شماست، با تمام وجود آن را حل کنید!”

 

ممکن است مشتری در انتخاب کالا یا خدمتِ مورد نظرِ خود مشکل داشته باشد، چگونه مشکلش را حل می‌کنید؟

 

یادمان باشد که وظیفه ما بعنوان “قهرمانانِ فروش” گوش دادن، گوش دادن و گوش دادن به مشتریانمان است تا زمانى که بفهمیم دقیقا چه می‌خواهند.

 

خوب گوش کنید:

“مردم جنس ما را نمی‌خرند! بلکه فایده‌ای که آن جنس ایجاد می‌کند را می‌خرند”

 

مثلا یک مشترى به دلیل زیبایى خودروى بنز میخرد، فرد دیگرى همان مدل بنز را به دلیلِ سرعت بالایش می‌خرد، شاید شخص دیگرى همان بنز را به دلیل امنیت بالایش تهیه کرده باشد و ممکن است مشترى دیگرى هم تنها نامِ مرسدس بنز براى اقدام به خریدش کافى باشد!

 

پس کارِ ما “قهرمانانِ فروش” این است که بفهمیم مشترى دقیقاً به دنبال چه فایده اى در جنس ماست و در مورد همان فایده با او صحبت کنیم.

 

پس خوب سوال بپرسید و “وانمود” نکنید که می‌خواهید مشکل مشترى را حل کنید، آستین ها را بالا بزنید و با تمام وجود حلّش کنید، با قلبتان اقدام کنید تا دقیقاً حس کنند که براى شما مهم هستند.