مهارت های کارآفرینی

مهارت هایی که هرکارآفرینی باید داشته باشد

اکثر کارآفرینان و متخصصان اهمیت سرمایه گذاری برای ساخت مهارت های با ارزش و بهبود نقاط قوت خود را در طول زمان می دانند.

زمانی که شما لقب یک کارآفرین  یا  تاجر موفق را به افتخارات خود می افزایید به این معنی است که هرنوع استعداد و مهارت‌ بازرگانی را در خود پرورش داده‌اید.

طرح های جدید کارآفرینان باید شامل اهدافی برای رشد و دست یابی به موفقیت باشد. به دست آوردن محصولات، راه اندازی محصولات در بازارهای جدید و هر نوع رویداد دیگری برای ساختن روابط بهتر مفید خواهد بود

با این حال اهداف ایجاد مهارت باید به موفقیت کسب و کار منحرب شود. هر چه رشد اقتصادی بیشتر سود سطح بیکاری تضعیف می یابد.

پس چشم انداز کسب و کار نه تنها رقابتی ست بلکه به طور چشم گیری باید قابل افزایش و قابل پیش بینی هم باشد.

 

مهارت های کارآفرینی

 

ارتباط

هنگامی که ارتباط خوبی با هدف کار خود ندارید، به وضوح کسب و کارتان از خوب بودن به سمت منفی قابل حرکت خواهد بود. در واقع ارتباط خوب می تواند یک ایده انقلابی را در برند و محصول برای نفوذ ایجاد نماید.

استیو جابز نه تنها یک طراح نابغه بود بلکه در ارتباط هم قدرت فراوانی داشت. یک لحظه تصور کنید جابز چگونه با یک سخنرانی و سرعت درک بالا شرکت اپل را به یکی از باارزش ترین برندهای جهان تبدیل کرد.

بسیاری از متخصصان و حتی روانشناسان بر این باورند که “ارتباط” مهم ترین مهارت کارآفرینان است.

مدیریت شکست

استرس می تواند نگرانی را درونتان شعله ور کند اما شکست یک ویرانگر واقعی ست. شکست انگیزه کارآفرینان را از بین می برو مهارت های کارآفرینی مورد نیاز کارآفرینان تکمیل کننده راه جوانان تازه کار است.

اما شکست می تواند ذهنیت کارآفرینان را برای چند هفته مختل سازد.

کسب و کارها به دلیل عدم مدیریت همواره نابود می شوند. راز موفقیت در کارآفرینی برگشتن به عقب و اشتباهات را مرور کردن است.

مرور اشتباهات باعث عدم شکست مجدد در آینده و برداشت نتیجه متفاوت خواهد بود.

 

استخدام استعداد های درخشان

از آن جایی که شما نمی توانید تمام بخش های کار خود را به تنهایی مدیریت کنید، در نهایت به افراد متخصصی نیاز دارید که اهداف شما را محقق سازند.

استخدام افرادی با استعدادهای خوب به پیشبرد کسب و کارتان کمک می کند. با استخدام افراد صحیح انرژی و بودجه خودتان را از دست نمی دهید و با ارزش کافی کار را ادامه خواهید داد. انتخاب استعدادها در کسب و کار انتخابی هوشمند خواهد بود.

آزمایش

اگر سعی داشته باشید از قاعده آزمایش برای هر کاری استفاده کنید شکست نمی خورید.

قاعده آزمایش در مهارت های کارآفرینی مورد نیاز کارآفرینان در مواردی چون عرضه محصولات، تحقیقات بازار، چرخش مدل های جدید کسب و کار و … تاثیر می گذارد.

انجام آزمایش های منظم منجربه پیشرفت های جدید کسب و کار کارآفرینان می شود. آزمایش حداقل باید ۳۰ روزه باشد تا باعث شناخت عوامل گوناگونی شود.

اگر به فکر ارتقاء کار باشید قطعا تست ایده های جدید برای تبدیل شدن به پروژه راه حل مناسبی ست. تست و اعتبار نه تنها جریان درآمد  کارآفرینان را افزایش می دهد، بلکه زمینه های همکاری استراتژیک نیز ایجاد می شود.

مدیریت مالی

داشتن توانایی برای مدیریت و رشد منابع مالی، یک کلید موفقیت است. عدم توانایی مدیریت مالی باعث به خطر افتادن کسب و کار، بی ثباتی، و اغلب ورشکستگی را به همراه دارد.

پشیمانی و ناراحتی بعد از عدم پیش گیری و عدم مدیریت سودی ندارد.

توسعه، نظم و انضباط برای خرید اهداف تجاری باعث افزایش درآمد کارآفرینان در امور مالی ست.

تکنیک های عملی همراه با استفاده از استراتژی های مناسب و موفق باعث افزایش سرمایه و سرمایه گذاری دوباره کسب و کار می شود.

مهارت های کارآفرینی مورد نیاز جوانان می توانند متفاوت باشد بستگی دارد شما چه تکنیکی را در چه زمانی برای خودتان در نظر بگیرید.

به چند نمونه از دیگر عواملی که در موفقیت کارآفرینان دخالت دارد اشاره می کنیم این گزینه ها عبارتند از؛

طراحی و تفکر درباره ایده ها

به اشتراک گذاری تجارب کار

ارتباط برقرار کردن با عموم مردم

داشتن مهار فروش برای شرکت

نوشتن نامه هایی برای متقاعد ساختن مشتری

صداقت در کار

فرمول بندی استراتژی هایی که برای موفقیت در کار استفاده می کنید

توسعه دادن نام تجاری (برند)

همدل بودن با مدیر و همکاران

در ادامه ۵ مورد از مطمئن ترین مهارت‌ هایی که برای موفقیت لازم است رابرای شما بیان میکنیم .

این مهارت‌ها‌ می‌توانند‌‌ مهارت در فروشندگی یا ارتباطات اجتماعی یا حتی مهارت‌های عامیانه دستفروشی برای جلب مشتری باشند.

– فروش

این مهارت بیشتر از آن که یک مهارت‌ هوشی باشد بستگی به تسلط داشتن به تکنیک‌های فروش دارد.گذشته از این ها بازاریابی که بارها در این حوزه بیان می‌شود به معنی کشاندن مشتریان به سمت خرید محصولات شما است، اما مهارت فروشندگی به معنی نگه داشتن پول در حسابتان و ادامه دادن روند بازاریابی و تولید پول است‌. به همین دلیل تعجب آور نیست که اغلب کارآفرینان‌ موفق پیشینه فروشندگی داشته‌ باشند.

– برنامه‌ریزی

ممکن است شما قدمی را بردارید که بعد‌ها خود را به خاطر آن سرزنش کنید، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای آینده و اهداف نقش کلیدی را بازی می‌کند. برنامه‌ای ایده‌آل است که متناسب با واقعیت‌‌ها و توانمندی‌‌های موجود باشد و فاکتور‌هایی نظیر زمان و بودجه را در نظر بگیرد.

-ارتباطات

مهارت نحوه ایجاد ارتباط از پایه‌ای‌ترین اصول در تجارت است. ارتباطات به این معنی است که شما تا چه اندازه می‌‌توانید با نحوه ارتباط خود با کارکنان، صداقت و شرف‌ کاری را در آنها افزایش دهید، چقدرمشتریان را راغب کنید که بار‌ها و بار‌ها برای خرید‌ محصولات شما بیایند و با جذب سرمایه‌‌گذاران و استفاده از هر وسیله‌‌ای برای افزایش درآمد خود اقدام کنید. شاکله اصلی این مهارت‌، شامل نحوه تعامل مناسب شما با سرمایه‌گذاران  و روابط‌ بازرگانی است که به عنوان یک‌ راه مطمین برای پیشرفت تلقی می‌گردد.

– تمرکز برمشتری

کارآفرینان موفق تمرکزشان را بر روی مشتریان خود نگه می‌دارند. آن‌ها هیچوقت فراموش نمی‌‌کنند که همه تلاششان برای فروش محصول یا‌ خدمات خود است، پس به‌‌ هرمشتری به عنوانی فرصتی برای فروش محصولات نگاه می‌‌کنند و قدر مسلم از اولویت‌هایشان، گذاشتن زمان برای مشتری و جلب نظر و رضایت وی است و به تمام شکایات و نارضایتی‌‌ها به شایستگی پاسخ می‌‌هند.
– کنجکاوی

بهترین مهارتی که هر کارآفرین می‌‌تواند داشته باشد، داشتن حس کنجکاوی است. این حس به شما کمک می‌کند که رقبا را کنترل کنید و از تکنولوژی‌های جدید برای افزایش رضایتمندی مشتریان خود استفاده کنید. شما برای موفقیت محکوم هستید به تمام موفقیت‌ها و اهداف ممکن فکر کنید و بدانید که دست یافتن به هیچ کاری غیرممکن نیست!