مرحوم پروفسور طوسی پدر مدیریت ایران سالها پیش در کنفرانس مدیران کیفیت گفت:
“آیا آموختهاید که حق با مشتری است؟!”
همه حاضرین پاسخ دادند: آری!
سپس گفت:
امروز میخواهم به شما چیز جدیدی یاد دهم و آن این است که “حق با مشتری است” دیگر شعار منسوخی است؛ از این پس شعار این است:
“حق با کارکنانتان است”
آری، درست خواندید امروز تجربه مدیریت جهان این است که اگر بنگاهی کارکنان راضی داشته باشد، دیگر کار خاصی لازم نیست انجام دهد؛ چرا که کارکنان فرهیخته و راضی، جان و نه جسم خود را به عرصه کار میآورند و کدام سازمان را میشناسید که کارکنانش جانهای خود را به عرصه آورند و نتیجه نگرفته باشد؟
همواره چنین است که وقتی سازمان چنان اعتماد کارکنان را جلب نماید که آنها هویت خود را در سازمان خود بیابند، دیگر مرزهای کارکنان و سازمان فرو ریخته و این دو در هم ادغام خواهند نمود.