جدیدترین روش های تبلیغات و بازاریابی را بشناسید !
جدیدترین روشهای تبلیغات و بازاریابی دنیا را بشناسیم !
در دنیای تجارت امروز؛ آنان که اطلاعات بیشتر و بروزتر دارند موفق ترند . این جمله ایست که صاحبان کسب و کار موفق در هر کجای دنیا به آن اعتقاد دارند . قبل از معرفی جدیدترین متد تبلیغات و بازاریابی به شما تظمین میدهم اگر این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و تنها ۵۰% از روش های معرفی شده را در سیکل تبلیغات و بازاریابی خود بگنجانید بزودی از رقبای خود سبقت چشمگیری خواهید گرفت و میان رقبای صنف خود اول خواهید شد .
اخطار !
شرکت ها و سازمان های تجاری ؛ حتی در کشورهای وابسته به پول نفت که قاعدتا دارای اقتصاد انحصاری و دولتی هستند و نیازی به افزایش و وفاداری مشتری ندارند ؛ اگر روش بازاریابی و تبلیغات بروز ننمایند در مدت زمان کوتاهی از بازار حذف خواهند شد .
امکان استفاده از جدیدترین شیوه های تبلیغات و بازاریابی در ایران !
برخی از روش های روز تبلیغات و بازاریابی در کشورهای توسعه یافته به مراتب با هزینه کمتر و بازده بالا انجام میگردد ؛ لیکن در کشور عزیزمان ایران به دلیل وابستگی تبلیغات و بازاریابی به سیاست ؛ اقتصاد عمومی کشور ؛ رشد علمی و فرهنگی و . . . موارد دیگر عملا بکارگیری متدهای روز و جدید به دلیل هزینه بالا و بازده کم امکانپذیر نیست !
بهترین شیوه برای استفاده از الگوهای عملی بررسی روش های بازاریابی و تبلیغات کشورهای توسعه یافته مربوط به ۵ سال الی ۱۵ سال قبل است . ممکن است دلیل استقبال و تاثیرگذاری روش های گذشته بر مصرف کنندگان ایرانی به دلیل وابستگی تبلیغات و بازاریابی به اقتصاد و توسعه دانش و فرهنگ روشهای قدیمی تر در ایران بازده بالاتری دارد و توسط مصرف کنندگان بیشتر استقبال میشود. برای عملی نمودن و تغییر سبک تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات خود قبل از هر کار با یک مشاور بازاریابی و تبلیغات مشورت کنید تا بهترین گزینه را در بازار رقابتی ایران به شما پیشنهاد کند .
۱- راه اندازی وب سایت حرفه ای با هدف اطلاع رسانی !
برای راه اندازی وب سایت خود کافیست ابتدا ثبت دامین مرتبط با برند تجاری تان را انجام دهید و در نهایت با خرید هاستینگ و سفارش طراحی سایت به یک شرکت طراحی سایت معتبر اقدام به راه اندازی سایت خود نمایید . وب سایت شما به نوعی یک واسطه اطلاع رسانی آنلاین و کم هزینه به حساب میاید و مشتریان شما با مراجعه به سایت شما میتوانند تمام اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شما را به دست آورند .
” هر روز که بگذرد ارزش وب سایت شما بیشتر میشود ”
۲- راه اندازی فروشگاه اینترنتی با قابلیت سفارش آنلاین و پرداخت اینترنتی !
اگر محصولات و خدمات شما قابلیت فروش آنلاین را دارد به شما توصیه میکنیم در اولین فرصت سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به یک شرکت طراحی وب معتبر بدهید . راه اندازی فروشگاه آنلاین به کاربران شما و نمایندگان و بازاریابان محصولات وخدمات شما کمک میکند تا حتی در دور افتاده ترین شهرها امکان بازارسازی برای شما وجود داشته باشد . هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی در حدود یک / صدم هزینه راه اندازی یک نماینده فروش و یا یک / هزارم هزینه راه اندازی یک شعبه رسمی خواهد بود . . . بیشتر طراحی فروشگاه اینترنتی
۳– بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر معتبر دنیا !
بهترین زمان برای افزایش رتبه سایت در گوگل یا یاهو و سایر جستجوگر ها ؛ حداقل ۲ ماه پس از طراحی سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی است . پس از راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی اولین گام افزایش رتبه و رنک سایت یا فروشگاه اینترنتی در موتورهای جستجوگر معتبر دنیا میباشد . بهینه سازی سایت با هدف افزایش رتبه صفحات سایت در نتایج جستجوی کاربران در گوگل ؛ یاهو ؛ بینگ و . . سایر جستجوگر ها میباشد که این افزایش رتبه موجب افزایش بازدید سایت یا افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی و در نهایت موجب افزایش تاثیرگذاری تبلیغات و بازاریابی از طریق وب سایت در فضای مجازی میباشد .
۴- تبلیغات اینترنتی در بهترین سایت های ایران و جهان !
بنرهای تبلیغاتی ؛ تبلیغات متنی و لینکدار ؛ انتشار مقاله و خبر با هدف تبلیغات و . . سایر تبلیغاتی که در بهترین سایت های ایران و جهان برای وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما انجام میگردد . هزینه تبلیغات اینترنتی بستگی به رتبه سایت تبلیغاتی مورد نظرتان دارد . اگر میخواهید از ارزش یک سایت برای تبلیغات آگاهی حاصل کنید کافیست نام سایت را در www.alexa.com وارد نمایید و رتبه سایت مورد نظرتان را در ایران و جهان مشاهده نمایید .
دقت کنید !
برخی از سایت ها دارای رتبه پایین و بازدیدکننده کمی هستند ولی با هدف دریافت وجه از طریق بازاریابی تلفنی یا حضوری به شما وعده بازده بالا و تبلیغات موثر را میدهند . توصیه میکنیم قبل از پرداخت حتی ۱ ریال به اینگونه سایت ها وارد سایت الکسا شده و رتبه سایت را استعلام کنید .. . . بیشتر
۵- تبلیغات اینترنتی در سایت های مرتبط با محصولات و خدمات !
تبلیغات هدفمند همیشه بازده بالایی دارد . سایت های خبری ؛ بازی و سرگرمی ؛ تجاری و . . تبلیغاتی هستند که بصورت تخصصی در مورد محصولات و خدمات شما تبلیغات و بازاریابی انجام میدهند . چنانچه تعرفه تبلیغات در اینگونه سایت ها برای شما مناسب است ؛ درنگ نکنید ! در اولین فرصت ممکن سفارش تبلیغات بنری و لینکدار خود را به سایت های مرتبط با محصولات و خدمات خود بدهید . . . . بیشتر
۶- ارسال ایمیل تبلیغاتی و گروهی !
ارسال ایمیل گروهی فقط در صورتی برای شما مفید است که راه اندازی سایت خود را با محتوای مفید و لینک های صحیح انجام داده باشید . طراحی ایمیل تبلیغاتی خود را به همراه زمان بندی ارسال ایمیل های گروهی و انبوه به شرکت های معتبر و با سابقه در این رابطه سفارش دهید . اگر هنوز طراحی سایت انجام نداده اید بهتر است ایمیل تبلیغاتی ارسال نکنید ؛ چراکه ۹۰% کاربران پس از مشاهده ایمیل تبلیغاتی بر روی تصاویر یا لینک های ایمیل کلیک میکنند . . . . بیشتر
مراقب باشید !
در اینترنت آگهی هایی با عنوان ارسال میلیونی ایمیل ؛ ارسال ایمیل به یک میلیون یا بیشتر ایمیل فعال و یا آگهی های مشابه با هزینه بسیار کم دیده میشود که متاسفانه به دلیل عدم بررسی کاربران اینگونه آگهی ها دارای اعتبار نبوده و گاها یک/صدم تعهد داده شده هم ایمیل ارسال نمیکنند . بهتر است سفارش ارسال ایمیل تبلیغاتی خود را به شرکت های معتبر بازاریابی و تبلیغات اینترنتی بدهید تا از کم فروشی و سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نمایید .. . .بیشتر
۷– ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند !
هم زمان با راه اندازی وب سایت خود یک پنل ارسال پیامک دارای بانک شماره موبایل کشوری شامل شماره موبایل مشاغل طبقه بندی شده و بانک شماره موبایل محله ها با تفکیک کد پستی را تهیه کنید . ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره موبایل محدوده ای خاص و یا شماره موبایل مدیران صنفی خاص در زمان مناسب و با متن مناسب در افزایش فروش و توسعه بازاریابی شما تاثیرگذار است . . . . بیشتر
انتخاب پنل اس ام اس مناسب مهم است !
برای ارسال پیامک انبوه یا تهیه پنل ارسال اس ام اس به شرکت های ارائه دهنده سیستم های ارسال پیامک مراجعه کنید و ترجیحا از سایت های تبلیغاتی و یا وبلاگ ها و یا اشخاص اینگونه پنل های پیامک را خریداری نکنید . بهتر است تمام پیامک های شما واقعا ارسال شود تا اینکه فریب قیمت کمی پاینتر را بخورید و بیش از نیمی از پیامک های شما ارسال نشود . اغلب وبلاگ ها و سایت های نامعتبر با قیمت های بسیار پایین جلب توجه میکنند ولی تبلیغ با این شیوه نتیجه معکوس خواهد داشت .. . . بیشتر
۸– انتشار خودکار در شبکه های اجتماعی و وبلاگ های معتبر !
شبکه های اجتماعی مطرح دنیا دارای پتانسیل بالایی برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات شما هستند . علاقه کاربران به شبکه های اجتماعی موجب شده تا بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی به یک تخصص تبدیل شود . تبلیغ در شبکه اجتماعی صرفا انتشار یک لینک یا ویدئو یا مطلب نیست ! برای تبلیغات صحیح و انتشار میلیونی مطلب یا تصویر محصول یا خدمت خودتان حتما به یک متخصص تبلیغات در شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید . . . . بیشتر
۹- بازاریابی اینترنتی توسط سایت های تخفیف گروهی !
وب سایت های مزائده ، مناقصه ، قرعه کشی ، بازی و سرگرمی و حراجی ها و نمایشگاه های مجازی هر کدام سیستم های متنوعی را برای بازاریابی و فروش محصول در اختیار ما قرار میدهند . بهترین سایت های تخفیف گروهی را انتخاب کنید و به چند سایت مناسب با فروش بالا محصول یا خدمت خود را با هدف همکاری در فروش بسپارید . سایت های تخفیف گروهی این امکان را به شما میدهند تا آگهی های تخفیف دار یا فروش ویژه خود را به جای معرفی در سایت خودتان و یا صرف هزینه و تبلیغات در سایت های دیگر توسط سایت های تخفیف گروهی انجام دهید . . . .بیشتر
انتخاب یک سایت تخفیف گروهی مناسب !
اغلب سایت های تخفیف گروهی به دلیل نیاز به تخفیف ۶۰% الی ۹۰% در جستجوی خدمات و محصولاتی هستند که با وجود این تخفیف باز هم برای تولیدکننده منفعت به همراه داشته باشد . بهتر است سایت های تخفیف گروهی را بیابید که برای عرضه و فروش محصولات شما علاقه نشان دهند و یا برای فروش محصول یا خدمت شما یک برنامه یکساله زمان بندی شده به شما ارائه دهند . اگر محصول خاص است ؛ قبل از مذاکره با سایت تخفیف گروهی سابقه فروش سایت تخفیف گروهی را دنبال کنید و میزان موفقیت سایت را در فروش محصولات یا خدمات خاص ارزیابی کنید .. . .بیشتر
۱۰- ساده سازی در مجوز نمایندگی های اینترنتی محصولات و خدمات !
جدیدترین شیوه بازاریابی الکترونیکی که در ایران نیز استقبال شده است ، ساده سازی پذیرش نمایندگی فروش به شرکت ها و موسسات و یا حتی اشخاص است . در این روش شرکت اصلی برای نماینده فروش یک وب سایت استاندارد مطابق با الگوهای سازمانی خود راه اندازی نموده و انواع ابزار و امکانات را در اختیار نماینده فروش برای آغاز فعالیت قرار میدهد . نماینده فروش با استفاده از وب سایت (ممکن است وب سایت راه اندازی شده یک فروشگاه اینترنتی متصل به درگاه بانکی شرکت اصلی باشد ) در فضای مجازی تبلیغ میکند و محصولات یا خدمات شرکت اصلی را بازاریابی نموده و به مشتریان جدید خود محصول یا خدمت مورد نظرشان را ارائه می نماید .
سود نمایندگان فروش مجازی چقدر است !
پورسانت نمایندگان فروش در شیوه پذیرش نمایندگی فروش الکترونیکی به دو شیوه انجام میشود . روش اول کسر مبلغ پورسانت و پرداخت مابقی مبلغ به شرکت اصلی است و روش دوم پرداخت کل مبلغ به شرکت اصلی و محاسبه پورسانت و پرداخت هفتگی یا ماهانه و سالانه از طرف شرکت اصلی میباشد .. . . بیشتر
۱۱- تمرکز بر روی محصولات و خدمات تخصصی و اصلی تولیدکننده !
فروش تخصصی یک محصول از یک گروه بهتر از فروش محصولات در گروه های متنوع است . اگر تولیدکننده چندمحصول یا خدمت متفاوت هستید بهتر است برای فروش هر محصول یک وب سایت تخصصی راه اندازی کنید و برای فروش هر محصول تبلیغات تخصصی همان محصول را انجام دهید . آمار فروش نشان دهنده استقبال مشتریان از فروشگاه هایی است که محصولاتی خاص از یک گروه را بصورت تخصصی میفروشند .
مثال :
فروشگاه جوراب و فقط جوراب فروشی معادل یک فروشگاه پوشاک عرضه کننده محصولاتی مانند پیراهن ، تیشرت ؛ جوراب ؛ کت و شلوار و . . خواهد داشت . در یک کلام ! اعتماد خریداران به فروشگاه ها و شرکت های عرضه کننده یک محصول از یک گروه جنسی بیشتر است . . . . بیشتر
ارزیابی پتانسیل مشتریان در فضای مجازی !
افزایش کاربران اینترنت در فضای مجازی ؛ میانگین سن جوان کاربران اینترنتی ؛ میانگین درآمد کاربران اینترنتی ؛ جنسیت کاربران اینترنتی و نیازهای کاربران اینترنتی با توجه به منطقه جغرافیایی و یا سطح سواد و دانش فنی و . . موارد دیگر میتواند نشان دهنده پتانسیل بالای فضای مجازی را به عنوان یک محیط جدید برای عرضه محصولات و خدمات و توسعه کسب و کار باشد . افزایش تعداد کاربران استفاده کننده از اینترنت پرسرعت و کاربرانی که با اهداف گوناگون نسبت به خرید کامپیوتر یا نوت بوک اقدام کرده اند از دیگر دلایل بستر مناسب برای بازاریابی میباشد .
تنوع کاربران فضای مجازی :
استفاده بیش از ۸۰% دانشجویان از اینترنت موبایل ؛ اتصال بیش از ۷۰% تبلت ها به اینترنت و همچنین استفاده بیش از ۴۰% کاربران به اینترنت فقط با هدف ورود به شبکه های اجتماعی ، استفاده از سیستم های چت روم ؛ پرداخت قبوض و . . . غیره توانسته است فضای مجازی اینترنت ایران را با وجود سرعت بسیار کم و ابزار و امکانات ضعیف به بهترین فضا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و بهترین موقعیت برای بازاریابی و تبلیغات هدفمند تبدیل کند .
مقایسه هزینه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی !
هزینه تبلیغات سنتی مانند هزینه چاپ آگهی در مجلات ، روزنامه ها و هفته نامه ها تقریبا ۱۰ برابر تبلیغاتی مانند ارسال پیامک تبلیغاتی یا ارسال ایمیل گروهی میباشد . هزینه تبلیغات سنتی مانند تبلیغ در رادیو و تلویزیون نسبت به تعداد مخاطبین و مخصوصا تعداد مخاطبین جذب شده بسیار بالاتر از هزینه راه اندازی یک سایت با احتساب هزینه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی است .
مقایسه تعداد مخاطبین :
وقتی ۱۰۰۰۰ پیامک تبلیغاتی به یک منطقه یا صنف خاص ارسال میگردد تقریبا ۸۰% صاحبان موبایل متن پیامک (حداقل ۵ کلمه اول) را مشاهده میکنند . در ارسال ایمیل تبلیغاتی و راه اندازی وب سایت نیز درصد جلب توجه مخاطبین به همین شکل است . این در حالی است که در تبلیغات مطبوعاتی و یا تبلیغات رادیو و تلویزیونی این تبلیغات نسبت به هزینه تبلیغ از تعداد کمتری برخوردار است . . . . بیشتر
مقایسه هزینه بازاریابی اینترنتی با بازاریابی سنتی !
تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی هزینه های گوناگونی دارد . مطرح ترین برندهای جهان بیشتر در تبلیغات خود را در فضای مجازی یا نمایشگاه ها و سمینار ها هزینه میکنند . اگر بخواهیم فقط یک روش تبلیغاتی را مقایسه کنیم به تبلیغ تلویزیونی و تبلیغ پیامکی میپردازیم .
در تلویزیون ایران برای پخش یک آگهی با زمان ۶۰ ثانیه در حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد .
این در حالی است که در همان ساعت اگر برنامه با بیننده بالا باشد در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون بیننده خواهد داشت . تبلیغ در یک پیک تبلیغاتی درتهران در یک صفحه کامل داخلی هزینه ای در حدود ۱۰۰۰۰۰۰ تومان الی ۱۵۰۰۰۰۰ تومان دارد و تیراژ اینگونه ماهنامه و یا پیک ها در حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار میباشد .
این در حالی است که اگر تبلیغ تلویزیونی شما حرفه ای ساخته شده باشد و طرح گرافیکی طرح مجله و پیک شما نیز حرفه ای اجرا شده باشد در حدود ۵% بینندگان آنرا میخوانند و کمتر از ۱% با شما تماس خواهند گرفت یا محصول شما را خریداری میکنند .
این درحالی است که شما با ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان میتوانید حدود ۱۰۰۰۰۰ پیامک تبلیغاتی و هدفمند ارسال کنید و یا با ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان میتوانید یک وب سایت حرفه ای با بازدیدکنندگان واقعی درحدود ۱۰۰۰۰ بازدید در روز را طراحی و اجرا کنید . طبق آخرین آمار اگر طراحی وب سایت حرفه ای انجام شده باشد و پیامک تبلیغاتی شما هم در زمان مناسب با متنی مناسب ارسال شود در حدود ۴۰% مخاطبان را جذب خود کرده و در حدود ۵ % الی ۱۰ % نسبت به مشاوره ، سفارش و خرید محصول یا خدمت شما اقدام میکنند .
بازده برند سازی با استفاده از نسل جدید تبلیغات و بازاریابی !
با توجه به مقایسه هزینه و بازده تبلیغات و بازاریابی سنتی و مدرن عملا به این نتیجه خواهیم رسید که با یک / دهم هزینه تبلیغات متداول میتوانید برند خود را به جای ۶ سال در کمتر از ۱ سال در صنف خود مطرح کنید . البته تبلیغات مداوم ، مشاوره با کارشناسان مجرب و استفاده از ابزار و امکانات شرکت های معتبر تبلیغات و بازاریابی در این آمار موثر است . . . . بیشتر
آغاز بازاریابی اینترنتی و آغاز تبلیغات اینترنتی چگونه است ؟
اگر میخواهید از مزایای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بهره مند شوید ؛ کافیست از هم اکنون در اینترنت در میان نتایج جستجو مربوط به واژه های : شرکت های بازاریابی اینترنتی + تبلیغات اینترنتی چندین سایت را انتخاب و با یکدیگر مقایسه کنید و از میان شرکت ها یکی را به عنوان مشاور تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی خود انتخاب نمایید . . . بیشتر
تهیه و انتشار توسط :
اردوان سیجان