تبلیغات مناسب | بهترین عنوان تبلیغات (عناوینی که می فروشند)

عنوانِ یک اگهی مهمترین عامل نوشته در تبلیغات مناسب است و %۹۰ تاثیر یک آگهی را ایجاد می کند

وقتی شما متن یک تبلیغات یا آگهیِ نوشتاری (از قبیل ایمیل تبلیغاتی، اس ام اس تبلیغاتی یا آگهی چاپی) را تنظیم می کنید باید قلب اصلی تمام بدنه ی آگهی خود را در عنوان جای دهید زیرا ۹۰ درصد خوانندگان فقط از روی عنوان شما تصمیم می گیرند که محتوای آگهی شما را مطالعه کنند بنابراین

یک عنوان چشمگیر ضامن دیده شدن کل محتوای آگهیِ شماست
اما چه عنواهایی در تبلیغات چشمگیرند ؟!

به عنوان هی زیر توجه کنید ؛

  • حراج نصف قیمت
  • یکی بخرید، یکی مجانی ببرید!
  • حراج ۵۰ درصد تخفیف

مفهوم هر سه عنوان بالا یکسان است اما تحقیقات نشان داده است عنوان دوم نتیجه ی بهتری از دو مورد دیگر دارد.

یک عنوان موفق باید ؛

  • توجهِ مشتریِ احتمالی را جلب کند
  • در او علاقه و انگیزه ایجاد کند
  • او را به خریدِ ناخوداگاه وا دارد

هشت نوع عنوان، نتایج بهتری را در تبلیغات، ایجاد می کنند ؛

  1. عنوانی که قول بهره ای را به مشتری می دهد
    در عنوانِ آگهیِ خود، داشتن احساس با مزیتی را به داشتن محصول خود وابسته کنید؛ خریداران اتومبیل، وسیله نقلیه نمی خرند، آنها امنیت و سرعت و جایگاه اجتماعی را می خرند

 

  1. عنوانی که توصیه های عملی ارائه می کند
    مردم شیفته تبلیغاتی هستند که به آنها انجام کاری را آموزش می دهند؛ “چگونه ثروتمند شوید” یا “چگونه وزنتان را کم کنید”

 

  1. عنوانی که چیزِ تازه ای را اعلام می کند
    معمولا اکثر مردم به هر پدیده ی غیر معمول علاقه نشان می دهند؛ مثلا “از جوش شیرینِ ما برای رفع بوی بد یخچالتان استفاده کنید” ۸۹ درصد فروش جوش شیرین یک برند را افزایش داد!

 

  1. عنوانی که مشتری بالقوه را به طور مستقیم به خرید وا می دارد
    تبلیغاتی که گروه خاصی را هدف می گیرد نتیجه ی بهتری از آنهایی که توده ی مردم را هدف می گیرند کسب می کنند؛ مانند ” از ریزش مو خلاص شوید”

 

  1. عناوینی که گواه مصرف کنندگان را شامل می شوند
    عنوان خود را در نقل قول محاوره ایِ یک مصرف کننده بیان کنید؛ “پِرفِکت اِستِپس، درد زانوی منو از بین برد”

 

  1. عنوانی که تخفیف را اعلام می کند
    مردم همواره می خواهند ارزانتر بخرند و صرفه جویی کنند

 

  1. عنوانی که کنجکاوی را بر می انگیزد
    پرسش ها و جملاتِ ناتمام معمولا بسیار موثرند؛ مانند ” خانه ی رویایی شما کجاست؟! “

 

  1. عناوینی که اصطلاحاتِ محبوب را به کار می گیرند
    از کلمات پیچیده و دارای معانی دوگانه استفاده نکنید؛ مخاطبانی که در کنار فیلم های ساده، کتابهای کمدی و صفحات ورزشی بزرگ شده اند، قدرت انطباق با نوشته های حرفه ای را ندارند!

 

استفاده از عنوان مناسب ضامن فروش و موفقیت اگهی شما نیست(!) بلکه ضامن خوانده شدن محتوای آن است؛ یک تبلیغِ موفق علاوه بر عنوان مناسب که درب ورودی آگهی است محتوای وسوسه کننده ای نیز دارد.