ایمیل مارکتینگ ( بازاریابی ایمیلی )

ایمیل، سریعترین، منعطف ترین، به صرفه ترین، شخصی ترین و هدفمندترینوسیله ارتباطی در دنیای امروز است

بازاریابی اینترنتی یکی از قدرتمندترین و در عین حال درک نشده ترین روش های دنیای بازاریابی است و تقریبا تمام تولید کنندگان و مصرف کنندگان از آن استفده می کنند چه با ارسال و دریافت نامه الکترونیکی و چه با پیشنهادات تجاری!

اما مزیت های استفاده از بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ ) و ایمیل های تبلیغاتی چیست ؟!

۱ بیش از آنچه سرمایه گذاری می کنید بدست می آورید

تحقیقات نشان داده اند که به ازای هر ۳۰۰۰ تومان در بازاریابی ایمیلی انتظار بازگشت ۷۰,۰۰۰ تومان را داشته باشید و بازاریابی ایمیلی نسبت به دیگر رویکردهای اینترنتی بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد

 

۲ هر کسی تواند از آن بهره گیرد

هزینه پایین (حتی رایگان!) و فراگیر بودن ایمیل، آنرا برای تمام افراد و شرکتها دست یافتنی می سازد؛ اگر توان ورورد به کارزار های تبلیغاتی با بودجه های چند صد میلیونی را ندارید، می توانید با یک برنامه ریزی دقیق بازاریابی ایمیلی، به اهداف تبلیغاتی خود برسید

 

۳ امکانِ ارتباطِ نزدیک و صمیمانه با مشتریان را برای شما فراهم می کند

ایمیل، راه بسیار خوبی برای ایجاد “وفاداری به برند” در مشتریان جاری و بالقوه است، شما می توانید با ارسال ایمیل های مفید، نیازهایی از مشتریان را تامین کنید که این امر منجر به اعتماد و وفاداری آن ها به برندِ شما می شود

 

۴ قابل اندازه گیری است

ایمیل های تبلیغاتی، کاملا قابل ارزیابی و اندازه گیری هستند ؛ شما حتی می توانید از اینکه چند نفر پس از باز کردن وخواندن ایمیلِ شما روی کدام قسمت آن کلیک کرده اند مطلع شوید که به شما کمک می کند در تبلیغاتِ خود تغییراتِ موثری ایجاد کنید

 

۵ جامعه ی هدفِ آن، می تواند کاملا هدفمند باشد

شما می توانید با توجه به اطلاعاتی از مشتریانِ هدف برای ارسال ایمیل نظیر جنسیت، سن و یا علایق آنها، ایمیل مناسب و مرتبط با نیازهای مشتریان ایجاد کنید

 

۶ فوری و عملکردی است

پروسه ی ارسالِ ایمیل بسیار سریع و کوتاه است بطوری که در مواقعِ حساسی که مراودات برای بازاریابیِ گروهی از محصولات از طریق رسانه های دیگر می تواند بسیار زمان گیر و سخت باشد، ایمیل راهی مطمئن و سریع برای بازاریابیِ مناسبِ محصولات است

 

۷ با دیگر روش های بازاریابی بسیار سازگار است