انتخاب رسانه درج آگهی تبلیغات ( کدام رسانه برای کدام آگهی )

 

آگهی خوب و تبلیغات موثر ضامن افزایش فروش و کسب سود بیشتر است، اما کدام تبلیغات موثر است ؟!
این سوال اساسی که “کدام رسانه برای کدام آگهی ماسب تر است” در مرحله ی برنامه ریزی تبلیغات (روش برنامه ریزی تبلیغاتی) یکی از اصلی ترین نکات محاسبه و برآورد بودجه و نیز میزان اثر بخشی اگهی می باشداما پاسخ به سوال فوق بستگی به عوامل زیر دارد ؛

  • میزان بودجه ی تبلیغاتی شما
    میزان بودجه ی شما انتخاب های شما را محدود می کند به عنوان مثال اگر کل بودجه ی تبلیغاتی شما کمتر از ۵۰ میلیون تومان است آگهیتلویزیونی از محدوده ی انتخاب های شما خارج می شود
  • نوع محصول شما
    هر رسانه طیف مخاطبان خاصی را در بر می گیرد که شما باید با توجه به طیف مشتریان خود رسانه ای متناسب که مخاطبانش آن طیف را شامل می شود برگزینید به عنوان مثال مجله ها بهترین رسانه برای آگهی های وسایل زیبایی و شیک پوشی هستند

هر یک از رسانه ها دارای خصوصیات منحصر به فردی برای پخش اگهی می باشند که بر اساس آنها می توانید بهترین رسانه را برای اگهی خود انتخاب کنید این ویژگی ها برای هر رسانه به شرح زیر است :

 

تلویزیونتلویزیون یک رسانه ی چند حسیِ معتبر است و به یقین بهترین رسانه برای تضمین یک محصول می باشد، همچنین بهترین وسیله برای تغییر فکر و احساس افراد نسبت به یک محصول است

روزنامهخوانندگان روزنامه ها، مطلع ترین افراد هستند، نشریه های روزنامه ها به شما امکان می دهند که ویژگی های محصولتان را توصیف کنید.
به طور کلی رسانه های چاپی، مناسبِ آگهی های مقایسه ای هستند که می توان در آنها اطلاعات تکنیکی از جمله قیمت، اندازه، کیفیت و … را شرح داد

هفته نامه های و نشریات هفتگیهفته نامه ها برای فعالیت های محلی بهترینند، آنها یک منطقه ی جغرافیایی خاص را هدف می گیرند و این نشریات به علت انعطاف بالایشان برایکسب و کارها و تجارت های کوچک بسیار مناسبند

رادیورادیو رسانه ای خودمانی و شخصی است که به شما فرصت می دهد به هدفی کاملا تعریف شده دست بیابید و تاثیری فوری بر جای بگذارید، برای تبلیغاتی که برا اساس تخیلات طراحی شده اند، رادیو بهترین گزینه است

بیلبوردبیلبورد یک رسانه ی خالص است که مخاطبِ در حال حرکت را هدف قرار می دهد، بیلبوردها نمایشی دائمی، از محصول شما در قالب های متفاوت و برای طیفی از مخاطبان متفاوت ارائه می کنند

مجلهمجله ها با خوانندگانی سطح بالا ارتباط برقرار می کنند و به شما فرصتی مدهند که تصویر ذهنی محصولتان را خلق کنید

شبکه های ماهواره ایاین شبکه ها، رسانه ای تعاملی هستند و به صاحب آگهی و تبلیغ کننده اجازه می دهند که ردپای دقیقی از بازدیدکنندگانِ سایت را دنبال کند و تماشاچیان انها معمولا جوانان و افراد مطلع اند و این رسانه ها تواناییِ بالقوه دارند

نتایج تبلیغات در طول زمان به تبلیغات کنندگان ها ثابت کرده اند فروش برخی محصولات از آگهی های رسانه ی خاصی بیشتر است به عنوان مثال ثابت شده است که تلویزیون مناسب فروش فست فود،اتومبیل و ماءالشعیر و روزنامه ها برای فروشگاه های بزرگ و اتومبیل مناسبند، همچنین استفاده ترکیبی از چند رسانه با هدف ایجاد ارتباطی موثر بسیار مفید است.