استراتژی های رفع عادت های بد و ایجاد عادت های خوب

پنج استراتژی ریشه کن کردن عادت‌های بد

  1. کشف محرک‌ها: چهار سوال بزرگ که در پشت هر عادت بدی قرار گرفته اند؛ چه کسی، چه چیزی، چه وقتی، چه جایی. این سوالات به افزایش آگاهی شما از عادت‌های رفتاری‌تان بیشتر می‌کند.
  2. پاک سازی خانه: خانه تان را کاملاً پاکسازی کنید. به طور مثال اگر می‌خواهید غذاهای سالم‌تری بخورید، قفسه های آشپزخانه را از هر غذای ناسالمی پاک کنید و خریدشان را نیز متوقف کنید.
  3. جایگزین کردن: چگونه می‌توانید عادت‌های بدتان را تغییر دهید که دیگر مضر نباشند؟ آن‌ها را با عادت‌های سالم‌تری جایگزین کنید یا اینکه آن‌ها را برای همیشه رها کنید.
  4. آرام شروع کنید: عادت ها در شما تکرار، تقویت ونهادینه شده است پس عاقلانه است که برای رها کردنشان به خودتان کمی وقت دهید و آهسته و پیوسته عمل کنید.
  5. یا بپرید: برای بعضی‌ها هم اینکه عادات بدشان را به یکباره قطع کنند، آسان‌تر است.

.

شش استراتژی برای ایجاد عادت‌های خوب

  1. خودتان را برای موفقیت آماده نگه دارید.
  2. اصل افزودن ؛ جای تمرکز روی چیزهایی که باید از آن صرف نظر کنید، ببینید چه چیزهایی را می‌توانید به زندگی‌تان «اضافه کنید» تا به کمک آن‌ها تجربیات زندگی‌تان را غنی‌تر کنید؟
  3. کارهای‌تان را به دیگران بگویید: اجرای یک نمایش عمومی از مسئولیت پذیری
  4. یک همراه موفقیت پیدا کنید.
  5. رقابت و رفاقت
  6. جشن بگیرید! پاداشی هرچند کوچک برای قدردانی از خودتان به خاطر چسبیدن به یک رفتار جدید در نظر بگیرید.