استرابورد
استرابورد نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است به عبارتی نسل جدید سازه های بادبانی و پرتابل های ایستاده قدیمی است که نقایص و ایرادات نسل های قبلی خود را برطرف کرده و ایستایی خوبی در مقابل باد دارد.
مزیت ها و برتری های استرابورد تبلیغاتی:
– ایستایی و شکل ظاهری استرابوردها بی شک یکی از مزیت های و ملاک های انتخاب توسط صاحبان کالا و شرکت های خدماتی میباشد.
– یکی از مزیت ها و برتری های سازه های استرابورد این است که بواسطه ابعاد کوچک آن در فضاهایی که بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی بزرگ همچون پل های عابر پیاده و پل های روگذر سواره رو وجود ندارد، قابل نصب هستند.
– با توجه به زیاد شدن بیش از اندازه تعرفه اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر های بزرگ همچون تهران – شیراز و مشهد ناخودآگاه مزیت ویژه ای برای اجاره استرابورد ها بوجود می آید و آن پایین بودن قیمت اجاره استرابوردها است.
– مزیت دیگری که باعث برتری استرابوردها شده زاویه دید پایین و برابر با نگاه راننده است.
– زیاد بودن تعداد این سازه ها در خیابان ها و تکرار طرح های تبلیغاتی در خیابان ها و محلات مختلف نیز از برتری های این نوع سازه ها میباشد.
– جایگزینی مناسب برای حذف تابلوهای شخصی و فاقد مجوز که چهره شهر را زشت نموده است.
– یکپارچه سازی فضاهای تبلیغات شهری
– افزایش امکان تبلیغات برای کسب و کارهای بومی
– افزایش امکان تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک به دلیل پایین بودن قیمت
– جایگزینی مناسب برای بردهای تبلیغاتی نامتناسب با بافت شهری
– ابزاری مناسب برای اطلاع رسانی عمومی پروژه های عمرانی سطح شهر
– قابلیت استفاده به عنوان راهنمای مسافران وگردشگران
– قابلیت استفاده برای اکران های فرهنگی شهردای
– عدم محدود کردن دید فضاهای شهری و آثار باستانی بدلیل کوچک بودن سازه
– زاویه دید بهتر نسبت به بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی نصب شده برروی پل های عابر پیاده
– استفاده از ظرفیت های خالی شهر در زمینه تبلیغات محیطی و کسب درآمد برای شهرداری
– قابلیت نصب در محل هایی که سایر سازه های تبلیغاتی قابلیت نصب ندارند
– مقاومت در برابر باد و سایر عوامل طبیعی نسبت به سایر سازه های مشابه
– نصب و جمع آوری آسان بنرهای تبلیغاتی
– صرفه جویی در مصرف برق بدلیل تعداد کم پرژکتور
مناطق مناسب برای نصب استرابورد:
استفاده از مکان مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطب به منظور ارائه و تبلیغ هر نوع محصول بسیار دارای اهمیت است و در مکانیابی و یا آسیبشناسی مکانهای موجودتبلیغات شهری به غیر از مسائل کالبدی و زیبایی شناسانه به مسائلی چون سطح اجتماعی-اقتصادی مخاطبین و عملکرد و کاربری های غالب منطقه شهری و ارتباط آن با سایر نقاط شهر مسئله ای حائز اهمیت است و نصب این سازه تبلیغاتی بیشتر در مناطق داخلی سطح شهرتآثیر گذار می باشد، که از جمله این مناطق : چهارراه های اصلی، میادین شهر،بزرگراه ها و حاشیه خیابان می باشد.
ابعاد سازه های تبلیغاتی استرابورد :
ابعاد اسمی این سازه ها ۳ متر × ۴ متر است ولی ابعاد واقعی چاپ و نصب بنر در سازه های اجرا شده در سطح شهر تهران ۲٫۸۰ × ۳٫۸۰ است. ارتفاع این سازه ها از زمین حدود ۶ متر است.
اجزاء استرابورد :
استرابوردها نیز همانند سایر سازه های تبلیغاتی از اجزاء مختلفی تشکیل شده است که اجزاء آن عبارتند از :
فک بالا و پایین برای ثابت نگه داشته بنر
گیره های ثابت کننده بنر در سمت راست و چپ
ستون اصلی سازه که در وسط قرار دارد
پلیت و فوندانسیون کف
نردبان تردد پشت سازه