ادای موفقیت را در آورید

بعضی وقت ها ادای موفقیت را در آورید

در تحقیقاتی که در یکی از کلینیک های آمریکا به عمل آمده است، از بیماران تست شخصیت گرفته شد که میزان خوش بینی و بدبینی آنها تعیین شود. پیشرفت بیماران در طی مدت ۳۰ سال مورد بررسی قرار داده شد و نتیجه ای که از این تحقیقات به عمل آمد این بود که افراد خوش بین دارای طول عمر بالاتر، و افراد بدبین دارای طول عمر پائین­تری نسبت به افراد مشابه از لحاظ سن و جنس می­باشند. محققان به این نتیجه رسیدند که خوش بینی سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و باعث می­شود افراد روش زندگی سالم­تری را دنبال کنند. افراد خوش بین، در مورد خود احساس خوبی دارند و از خود مراقبت می­کنند.

درحالی که در افراد بدبین، میزان فشار خون بالا، استرس و ناامیدی نشانه ترس و نارضایتی آنها از زندگی می­باشد. شما هم می­توانید تصمیم بگیرید که آیا می­خواهید افکار منفی و ناامیدکننده، یا افکار مثبت و الهام بخش داشته باشید. گرایش شما، طرز فکر شما را معین خواهد کرد، و طرز فکر شما عملکرد و خروجی زندگی شما را جهت خواهد داد. تحقیقات نشان می­دهد که در صورتی که گزینه مثبت را انتخاب کنید، زندگی شادتر، پرهدف تر و طولانی­ تری خواهید داشت. در ادامه، پیشنهاداتی برای تقویت مثبت اندیشی در شما، آورده شده است.

به خود اطمینان داشته باشید

افراد مثبت اندیش، عمیقاً به خود اطمینان دارند. در تحقیقات به عمل آمده معلوم شده است که برای به دست آوردن اهداف ماندگار، اطمینان به نفس از هوش، تحصیلات و ارتباطات مهم­تر است. نقطه مهم برای شـروع آن اسـت که شـما بدانید که می­توانید به اهداف بسیار بزرگ و خارق العاده دست پیدا کرده، و برای خود و جامعه فردی بسیار ثمربخش و مفید باشید.

اهداف خود را مشخص کنید

اگر هیچ هدفی نداشته باشید، سفر شما یک سفر تصادفی خواهد بود. اگر علایق و آرزوهای خود را بر روی کاغذ بنویسید، شما حرکت خود را برای رسیدن به آنها شروع کرده ­اید.

یک تصویر ذهنی از موفقیت خود ایجاد کنید.

تصورکنیدکه به هدف خود رسیده­ اید. از تجربه چاپ­ کتاب، فروش کالاها، تشویق حضار از سخنرانی شما، برنده شدن در مسابقه، و داشتن زندگی آرمانی خود لذت ببرید. زمانی که ذهن شما این تصویر را قبول کرد، به شما کمک خواهد کرد که قدم­های لازم برای رسیدن به هدف را درست و محکم بردارید.

مالکیت و مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیرید.

یک قربانی نباشید. دیگران را برای وقایع سرزنش نکنیـد. کاپیتان قـایق زنـدگی شـما، شـما هستید و شما هستید که تعیین می­کنید این قایق به چه سمتی حرکت کند. اگر با جنبه ­ای از زندگی خود مشکل دارید، نقشه ­ای برای تغییر آن کشیده و شروع به حرکت کنید.

مشوق خود باشید.

سعی کنید با گفتن چیزهای مثبت، مشوق خود باشید. بطور مثال، روز خود را با این کلام ذهنی شروع کنید: «امروز یک روز عالی برای من خواهد بود و خواهم توانست خیلی به هدف خود نزدیک­تر شوم». اگر اتفاقات درست پیش نرفت و مرتکب خطایی شدید، دنبال بهانه جویی نباشید، بلکه با خود صحبت کرده و مثلاً به خود بگویید: «این دفعه اشتباه کردم، ولی دفعه بعد از این اشتباه درس گرفته و مجدداً مرتکب آن نخواهم شد.

نکات منفی را حذف کنید.

از کلام ذهنی مثبت برای حذف افکار منفی که به ذهن شما می­خزند کمک بگیرید. نگرانی از سختی­ها و مشکلاتی که در سر راه وجود دارند را با داشتن روحیه ­ای مثبـت کم رنگ کنیـد، «من از پس این مشکل بـر می­آیم». شـما مشکلات را نادیـده نمی­گیرید، بلکه با طرز فکری مثبت و سازنده، با آنها روبرو می­شوید.

با افراد مثبت اندیش، نشست و برخاست داشته باشید.