بیلبورد

 

Image result for ‫بیلبورد های خلاقانه‬‎

واژه بیلبورد مرکب از دو بخش Bill به معنای قبض، لایحه قانونی، سند، صورت حساب و Board به معنای تخته یا هر چیز مسطح،  میز غذا، مقوا و غیره می باشد. بیلبورد با نوشتار انگلیسی Billboard که در طی مصوبه فرهنگستان زبان فارسی برگردان فارسی آن آگهی نما می باشد و به محلی برای نصب آگهی ها و اعلانات گفته می شود این کلمه لاتین در کشور امریکا مصطح و به نوعی تابلو اطلاق می شود که به روی آن پوسترهای بزرگ چسبانده می شود. امرزه در ایران همان اصطلاح بیلبورد در میان اهل فن و مردم مورد استفاده و رایج می باشد.Image result for ‫بیلبورد‬‎

بیلبورد بی شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای  رسانه های محیطی به شمار می رود که همواره از دوران باستان تا امروز مورد توجه بازرگانان – کارخانجات – بانک ها و موسسه خدماتی بوده است.

بیلبورد، (یا تابلوی روان تبلیغاتی یا تخته آگهی) به تابلو بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگذارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده است مه بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.امروزه بیلبوردها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاههای مختلفی نسبت به هر بیلبورد داشته باشیم اما این واقعیت را نمی‌توانیم انکار کنیم که بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند

بیلبورد  جهت تبلیغات محصولات در فضای باز طراحی می شود تا توجه عابران، رانندگان و مردم را جلب کند. بیلبورد ها معمولا در اطراف مناطق ترافیکی یا مناطق پرتردد نصب می شوند. تابلوهای ساده اما خلاقانه در واقع بخش قابل توجهی از آژانس های تبلیغاتی هستند زیرا فرصت های فراوانی برای مشتریان به ارمغان می آورده اند.

Related imageبیلبوردهای تبلیغاتی از جمله مهمترین ابزارهای هر بیزینس برای تبلیغ خدمات یا محصولاتش در سطح شهر می باشند. Billboard بی هیچ چون و چرایی از قدرتمندترین ابزارهای رسانه محیطی که مخصوصاً در امر برندینگ جایگاه ویژه ای دارد به شمار می رود که همواره از قدیم تا به امروز مورد توجه اقشار متفاوتی از جامعه از قبیل بازرگانان – کارخانجات – بانک ها – موسسات خدماتی و … بوده است. این نوع از تبلیغ محیطی عموماً در محل های عبور و مرور از جمله خیابان‌ها، میدان‌ها، تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها که هر روزه مسیر رفت و آمد تعداد زیادی از وسایل نقلیه می باشند نصب می گردند و گاهی نیز با توجه به میزان خلاقیت صاحب یا صاحبان این آگهی و یا شرکت های تبلیغاتی اجرا کننده تبلیغات آنها از قالب‌های مرسوم خود خارج شده و با جذابیت‌های بصری در هم می آمیزند.

 بیلبوردها بیشتر از اینکه ابزاری تبلیغاتی باشند، رسانه ای به شمار می آیند که می توان گفت بالاترین و موثرترین راه انتقال پیام به مخاطب می باشد.

رسانه‌ای که بیشترین اثربخشی را بر روی تبلیغات داشته باشد و موجب بقا و موفقیت تبلیغات شود، «رسانه اثربخش» نامیده می شود. بر اساس تعریفی که در بالا آوردیم، بیلبورد‌ها و تبلیغات روی پل های شهری در زمره رسانه‌های اثر بخش جای می‌گیرند و بسیاری از شرکت‌ها و مراکز تجاری، برای اینکه بتوانند فروش محصولات خود را در مخاطبین درونی کرده (یا به تعبیری، برند نمایند) از این مدیا استفاده می کنند و از همین رو بیلبوردها تبدیل به رسانه‌ای تعاملی شده اند که می توانند تاثیری مداوم، ماندگار و بلند مدت بر روی مخاطبان خود داشته باشند.

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *