نکات طراحی بیلبورد

 

 

انتخاب تصاویر و متن مناسب با توجه به اندازه بیلبورد، بسیار مهم است. که می تواند نام تجاری شما را پر رنگ تر و در معرض شکست قراردهد. کار بیلبورد این است که یک پیام را انتقال و یا یک موضوع تبلیغاتی را در یک نگاه بیان کند. یک آگهی موثر  نه تنها توجه بیننده را جلب می کند، بلکه مهمتر از همه، تأثیری قوی بر مصرف کننده بازار هدف خود می گذارد. در  طراحی یک بیلبورد، هدف نهایی شما این است که مخاطب پس از گذشت چند ماه به صورت نا خود آگاه به موضوع آگهی بیلبورد شما بیاندیشد.

چند نکته برای طراحی بیلبورد موفق

Image result for ‫نکات طراحی بیلبورد‬‎

1. سادگی طرح

تبلیغات موثر و قدرتمند آنهایی هستند که ساده ترین هستند. طرح شما باید یکپارچه باشد و تمام عناصر باید در جهت بیان یک پیام هم راستا قرار گیرند که به کسی که آن را می بیند، تصور کند. اگر چه تابلوهای تبلیغاتی عظیم هستند، اما طراحان مجبور به استفاده از این فضا نمی شوند. هر چه کمتر و خلوت‌تر، مخاطب بیشتر و معنای پربار‌تر!

2. زمان مشاهده

بیلبورد شما در بزرگراه اصلی واقع شده است، به این ترتیب مخاطبان خود را به طور متوسط کمتر از 10 ثانیه در پیام خود درگیر میکند. به یاد داشته باشید که تابلوهای تبلیغاتی به سمت ترافیک حرکت می کنند،  بنابراین پیام شما باید سریع به آن‌ها منتقل شود.

Related image

3. متن ساده و کوتاه

همیشه این شعر را به یاد داشته باشید ” کم گوی و گزیده گوی چون دُر / که از اندک تو جهان شود پُر ”  . از کلمات ساده استفاده کنید که توسط همه قابل درک است. از علائم بیش از حد استفاده نکنید و وقت اضافی را به پایین بیاورید و کلمات را به حداقل برسانید. به عنوان یک قاعده کلی، طراحان حرفه ای می گویند که جمله‌ای که روی بیلبورد شما می‌آید باید ۷ واژه یا کمتر باشد.

4. با رنگ و کنتراست بازی کنید.

رنگ‌های تند و پررنگ با کنتراست بالا توجه افراد را به خود جلب می‌کند. بک‌گراند بیلبورد نیز باید ساده باشد و رنگ آن با عکس‌ها و نوشته‌ها تداخل نداشته باشد. فضای خالی زیاد درون بیلبورد هم نمای خوبی به بیلبورد نمی‌دهد، این فضاهای خالی را با بزرگ کردن نوشته و عکس پر کنید.

Image result for ‫نکات طراحی بیلبورد‬‎

5. سبک و اندازه فونت را در نظر بگیرید.

بیلبورد شما یک مخاطب متحرک را هدف قرار می دهد بنابراین نوشته‌های روی بیلبورد باید بزرگ و خوانا بوده و فاصله بین واژه‌ها مناسب باشد. فونت‌هایی که برای نوشته‌تان انتخاب می‌کنید باید صاف و بدون پیچ و خم باشند و رنگ نوشته‌ها با بک‌گراند بیلبورد می‌بایست کانتراست زیاد داشته باشد. بهترین رنگ‌ها برای نوشته فونت سیاه روی بک‌گراند زرد و سفید است. از انتخاب رنگ قهوه‌ای و خاکی اجتناب کنید.

6. اطلاعات تماس

هدف اصلی بیلبورد شما این است که مردم را به سمت نام تجاری خود سوق دهید . بنابراین، باید شامل جزئیات لازم برای تماس با شما باشد. مهم نیست که طراحی بیلبورد شما طرح خوبی است یا  نه ، اگر اطلاعات تماس لازم را نداشته باشد، مشتریان چگونه می توانند به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند؟

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *