نمونه های زیبا از طراحی لوگو با استفاده از فضای نگاتیو

نمونه های زیبا از طراحی لوگو با استفاده از فضای نگاتیو

 

یکی از روش های عالی برای ایجاد جذابیت در یک لوگو استفاده از فضای نگاتیو است. به “فضای سفید” یا “رنگ کاغذ” که در یک طرح دیده می شود فضای نگاتیو گفته می شود. فضای نگاتیو افکت بصری جالبی ایجاد می کند و بعد سوم دقیقی بوجود می آورد که باعث دیدی عمیق به لوگو می شود. چنین لوگویی نسبت به یک شیء صرفاً مثبت خیلی جالب تر به چشم می آید.
یک طراح می تواند با تفکیک قسمت هایی از رنگ یکدست با نگاتیو یا فضاهای سفید تصاویر را مخفی کند، حدود تیپوگرافی(typography) را مشخص کند یا برای شکل ها و اشیاء illusion ایجاد کند.
۳۰ نمونه از لوگوهایی که در آن ها بطور خلاق از فضای نگاتیو استفاده شده در این جا آمده است.
۱. KOLNER ZOO

باغ وحش های شهر کلن بخاطر پارک فیل های آسیاییشان معروفند، که در این لوگو بوسیله نیمرخ فیلی که با یک زرافه و کرگدن ترکیب شده مشخص می شود، فضای نگاتیو پاهای عقبی فیل زیرکانه به شکل یک جفت منار کلیسای جامع کلن در آمده است.
۲. انجمن نویسندگان صنایع غذایی(GUILD OF FOOD WRITERS)

لوگوی انجمن نویسندگان صنایع غذایی یک طرح فوق العاده ساده است که جنبه های اساسی این سازمان را نشان می دهد: نوک قلم نشاندهنده تلاش نوشتاری اعضاء است که با یک قاشق در فضای نگاتیو موضوع اصلی تلاش آن ها را نشان می دهد. این انجمن یک انجمن حرفه ای است که نویسندگان و ناشران صنایع غذایی در انگلستان را به هم پیوند می دهد.
۳.خانه چوبی (WOODEN HOUSE)

این لوگو برای برندی است که برای باغ ها کلبه های چوبی طراحی می کند و می سازد. فرم های مثبت و منفی ساده شکل خانه و درخت را ایجاد کرده است.
۴. تخم مرغ و قاشق

این لوگو برای یک سرویس راهنمای توریستی حکم جمله”سرعت با احتیاط” را دارد، طرح تخم مرغ و قاشق تشبیهی از این آرزوست.
۵. ADOBE

Adobe برندی است مترادف با نرم افزار طراحی لبه برش (cutting edge)، بنابراین لازم است این کمپانی لوگویی داشته باشد که سریعاً قابل تشخیص و عالی طراحی شده باشد. Marva Warnock همسر یکی از سهامداران شرکت این لوگو را طراحی کرده که در آن حرف A را روی یک زمینه قرمز در یک فضای نگاتیو ایجاد کرده است.
۶. THE BRAND UNION

Brand Union شرکت دیگری است که علامت تجاری آن باید طوری باشد که تصویر آن را بعنوان یک مارک معروف جهانی در مشاوره طراحی خلاق حفظ کند. لوگوی این شرکت نمونه زیبایی از تیپوگرافی فضای نگاتیو است، شکل های سیاه و آبی را می توان طوری بازآرایی کرد که ارتباط بصری آن با این برند حفظ شود.
۷. FEDEX CORP

شرکت تدارکات نظامی بین المللی FedEx از یک مارک حروفی استفاده می کند که در آن کلمه Fed همیشه بنفش است و کلمه Ex برای هر یک از واحدهای خدماتی رنگ متفاوتی دارد و برای کل شرکت خاکستری است. این لوگو دارای شکل یک پیکان مخفی در فضای نگاتیو بین حروف E و X است که نشاندهنده مسافرت و حمل است.
۸. CAREFOUR

Carrefour یک زنجیره هایپرمارکت جهانی فرانسوی است که علامت تجاریش دارای یک فضای نگاتیو حرف C است
۹. THE ROYAL PARKS

Royal Parks مؤسسه ایست که هشت پارک سلطنتی لندن و سایر نقاط تفریحی و باغ های اطراف شهر را اداره می کند. نقش این شرکت در مدیریت طبیعیت و مذاکره، و پیوند با تاریخ سلطنتی در این لوگو با فضای نگاتیو بین برگ ها که به شکل یک تاج است نشان داده شده است.
۱۰. دختران پیشاهنگ آمریکا (GIRL SCOUTS OF USA)

Saul Bass یکی از بزرگترین طراحان گرافیک قرن بیستم بود، که بخاطر انیمیشن های عناوین فیلم نیز مشهور بود. در سال ۱۹۷۸، برای دختران پیشاهنگ آمریکا لوگویی درست کرد که در آن نیمرخ دختران در فرم های سبز و فضاهای نگاتیو طراحی شده است.
۱۱. HARTFORD WHALERS

Hartford Whalers یک تیم هاکی روی یخ آمریکایی حرفه ای در Connecticut بود. Peter Good طراح گرافیک لوگوی آن ها را در سال ۱۹۷۹ درست کرد که در آن بطور زیرکانه ای دم یک نهنگ و حروف اول نام این تیم را در هم ادغام کرده و حرف H را در فضای نگاتیو قرار داده است.
۱۲. ANIMAL RESCUE SOFIA

Animal Rescue Sofia یک مؤسسه خیریه با هدف نجات و مراقبت از حیوانات بی خانمان اطراف پایتخت بلغارستان است که بیشترین تمرکزش روی مشکل سگ های ولگرد است. لوگوی زیبای این مؤسسه صورت یک سگ و دست یک پرستار را طوری با هم ادغام کرده که شکل یک قلب ایجاد شده است.
۱۳. MICROSOFT MOUSE AWARDS

عنوان نسبتاً طولانی جوایز خلاقیت راه حل های تبلیغاتی دیجیتال میکروسافت( Microsoft Digital Advertising Solutions Awards) بوسیله یک لوگوی عالی که رابطه نزدیکی با طراحی دیجیتال دارد به Mouse تغییر داده شد.
۱۴.NBC

طراحان Chemayeff و Geismar لوگوی NBC را در سال ۱۹۸۶بعنوان سهمی از شصتمین جشن سالانه گویندگان درست کردند. این طاووس دارای شش پر به رنگ های اصلی و فرعی است و یک مثلث ساده از فضای نگاتیو منقار را تشکیل داده، و بنابراین پرنده در یکی از معروف ترین علامت های تجاری جهان بوجود آمده است.
۱۵. USA NETWORK

Usa Network یک کانال تلویزیونی متعلق به NBC است که دارای علامتی پرمایه است که از لوگویش مشخص است. حرف S در فضای نگاتیو بین U و A ایجاد شده است.
۱۶. RYAN BIGGS

مؤسسه Ryan Biggs یک مشاور مهندسی ساختمان آمریکایی است. در لوگوی حروفی با سلیقه این شرکت از فضای نگاتیو برای تشکیل حروف استفاده شده است.
۱۷. FORMULA 1

در لوگوی مسابقات قهرمانی جهانی فرمول ۱ از یک حرف F و شکل یک کمان پویا برا ی پوشاندن فضای نگاتیو استفاده شده است.
۱۸. KEEP OPEN

KeepOpen.com یک شرکت مدیریت محتوا و میزبان وب است که برای کسانی که مهارت طراحی وب برای ایجاد سایت های خودشان را ندارند پایگاهی ارائه می دهد. در لوگوی این شرکت از اشکال هندسی برای ایجاد یک کتاب یا پوشه باز درفضای نگاتیو استفاده شده است.
۱۹.GALANT SHOES

در لوگوی تولید کننده کفش گالانت بلغارستان یک هلال سیاه و نیمرخ یک دشنه یک حرف G بزرگ در فضای نگاتیو ایجاد می کنند.
۲۰. باشگاه ۱۲۳۴

باشگاه ۱۲۳۴ در مونترال از یک لوگوی عددی شیک با اعداد فضای نگاتیو استفاده می کند. این لوگو طرح های رنگی مختلف دارد، ولی همیشه اشکال عددی آن ثابت است.
۲۱. FAT CAT PRODUCTION

اگر دقیق توجه کنید، حرف F زیرکانه برای استفاده از فضای نگاتیو برای نشان دادن یک گربه طراحی شده است.
۲۲. FISH

این لوگو بیشتر نمونه ای از تیپوگرافی برجسته است تا استفاده از فضا ی نگاتیو اما با اینحال بنظر من طراح با پیچ و تاب دادن حروف به قشنگی شکل ماهی را در آورده است.
۲۳. MY FONTS

در نگاه اول، ممکن است خیلی جالب بنظر نرسد اما اگر توجه کنید کلمه ‘My’ دست یک انسان را نشان می دهد.
۲۴. NEGATIVE

فکر نکنم لازم باشد توضیح بدهم معنی این لوگو چیست.
۲۵. E.C.ENGINEERING

این لوگو سمبلی از ابزار اولیه ایست که در مطالعات مهندسی استفاده می شود. استفاده هوشمندانه از فضای نگاتیو برای نشان دادن یک آچار.
۲۶.ED’S ELECTRIC

لوگوی شرکت ED’S ELECTRIC ترکیبی از حروف E و D است که شکل یک دو شاخ برق را تداعی می کند.
۲۷. TRACY’S SHOES

کفشی که زیرکانه بین حروف اول اسم شرکت مخفی شده پیام شرکت را به روشی شیک و جالب منتقل می کند.
۲۸.MOUSE UNIVERSE

MOUSE طوری طراحی شده که حروف M و U یک مرز ایجاد می کنند. ممکن است این یک استفاده کامل از فضای نگاتیو نباشد اما مطمئناً طرح را نشان می دهد.
۲۹. DOWN

این دو فلش دلالت بر معنی کلمه ‘DOWN’ دارند، و از فضای نگاتیو برای مخفی کردن حرف ‘W’ استفاده شده است.
۳۰. BLACK CAT

حرف ‘C’ در فضای نگاتیو در هر دو کلمه برای نشان دادن چشم های گربه استفاده شده است.
همانطور که در این مثال ها دیده می شود، استفاده خلاقانه ازفضای نگاتیو در گرافیک یکی از بهترین روش های ایجاد طرح های لوگوی چشمگیر، بیادماندنی و ابتکاری است. بنابراین، کدام لوگو بیشتر چشم تان را گرفت، اگر لوگوهای دیگری از این نوع دارید با ما به اشتراک بگذارید.
آموزش های testking 70-640 ما کارهای طراحی وب زیادی به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند با آخرین روش ها و ابزارهای طراحی وب آشنا شوید. برای یادگیری آسان هنر طراحی آموزش های ویدئویی testking 640-863 و راهنماهای طراحی testking CISSP را دانلود کنید.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *