طراحی بیلبورد یا تابلوی تبلیغاتی(بخش دوم)

 

Image result for ‫کلمات بیلبورد‬‎

حالت و ابعاد نوشته‌ها

Related imageاندازه بسیار مهم است. نوشته‌های شما بایستی بزرگ و واضح باشند تا به راحتی خوانده شوند. بسیاری از طراحان نام را از سایر کلمات بزرگ‌تر و ضخیم‌تر انتخاب می‌کنند. بنابراین به راحتی قابل مشاهده است. در یک تابلو با ابعاد معمولی ، ارتفاع نام شما باید حدود یک متر و ارتفاع سایر نوشته‌ها حدود ۷۰ سانتی‌متر باشد. نوشته‌های کوچک‌تر از ۳۰ سانتی‌متر خوانده نمی‌شوند. چنانچه مجبور شوید برای خواندن یک کلمه بیش از ۳ ثانیه به آن نگاه کنید ، آن کلمه واضح نیست. اگر تابلوی شما به جاده نزدیک است نیز این قاعده را رعایت نمایید ولی اگر تابلوی شما با جاده فاصله دارد نوشته‌ها را بزرگ‌تر نمایید. بخاطر داشته باشید حروف ضخیم معمولا تاثیرگذارتر از حروف نازک می‌باشند و اعتماد بیشتری ایجاد می‌نمایند. سعی کنید در انتخاب فونت‌ها خلاق و خوش سلیقه باشید به شرطی که این خلاقیت مانع خواندن نوشته‌ها نشود.
من شخصا پیشنهاد می‌دهم چنانچه محصول شما یک مزیت خاص دارد که می‌توان روی آن تکیه کرد آن را به عنوان بزرگ‌ترین نوشته تابلوی خود انتخاب نمایید. البته در انتخاب این جمله باید تا حد امکان با دقت عمل نمایید زیرا بیشترین بار تبلیغاتی تابلوی شما را بدوش می‌کشد.
Image result for ‫بیلبورد گرافیکی‬‎

گرافیک بیلبورد

چنانچه قصد دارید از اشکال گرافیکی مانند عکس استفاده نمایید مطمئنا از عکس‌های مرتبط با موضوع مورد تبلیغ استفاده خواهید نمود. مثلا تصاویری از ساختمان ماشین و از این دست ولی بخاطر داشته باشید زمانی می‌توان یک طرح را موفق شمرد که بیننده را وادار کند بعد از نگاه اول مجددا سر را چرخانده و نگاه دیگری به تابلو بیندازد (Second Look). اکثرا سعی می‌شود با جلوه‌های نوری ابعاد و رنگ‌های به کار برده شده ، این حالت را ایجاد نمود ولی بخاطر داشته باشید مهم‌ترین رسالت یک طراح دید تازه و نو می‌باشد سعی کنید از چارچوب حاکم بر طراحی‌ها خارج شوید و به شیوه‌ای دیگر به موضوع مورد تبلیغ نگاه کنید. سعی کنید به ارایه یک اثر عالی فکر کنید و یک حالت خاص برای آن ارایه دهید هر چه متفاوت‌تر ، بهتر. ولی این نکته نباید طرح شما را درگیر پیچیدگی‌های غیرمتعارف نماید. زیرا طرح‌های پیچیده از دید عامه مردم قابل فهم و درک نیست. در زمینه ابعاد گرافیک تابلو گروهی از طراحان تصاویر گرافیکی را به بزرگی تابلو طراحی می‌نمایند تا به سادگی قابل رویت باشد. گروهی از اشکال سه بعدی استفاده می‌نمایند و عده‌ای نیز سعی می‌کنند قسمتی از طرح را خارج از کادر تابلو ادامه دهند تا محدودیت مستطیل شکل را کنار بزنند. هر یک از این موارد در جای خود جذاب است و زیبایی خاصی به تابلو می‌دهد. اگر شکل شما پیچیده است و دارای جزییات خاص می‌باشد بایستی بزرگ‌تر باشد اما اگر شکل به راحتی قابل تشخیص است و دارای جزییات زیادی نیست مانند یک میوه دیگر نیازی نیست که خیلی بزرگ باشد.
سادگی بزرگ‌ترین مزیتی یک بیلبرد است هرچه طراحی شما ساده‌تر باشد ، پاسخ بهتری خواهید گرفت.
اینکه شما قصد دارید از چه نوع گرافیکی در تابلوی خود استفاده نمایید ، تفاوتی ندارد اما مطمئن شوید ابعاد آنها به اندازه کافی بزرگ می‌باشد که توسط رانندگانی که از فاصله زیاد با سرعت بالا از کنار آن می‌گذرند قابل رویت باشد.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *