انواع بیلبوردهای تبلیغاتی

امروز تبلیغات محیطی بخش قابل توجهی از بودجه تبلیغاتی شرکت‌ها را به خود اختصاص داده است. برای اینکه بدانیم کجا و چگونه تبلیغ کنیم، در گام اول باید با انواع رسانه‌های محیطی آشنا شویم. یکی از مهم‌ترین این رسانه‌ها، بیلبوردها هستند. بیلبوردها انواع مختلفی دارند که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

بیلبوردهای چرخشی

آنچه این بیلبوردها را جذاب و پرطرفدار می‌کند، وجود حرکت است که باعث جلب توجه می‌شود. این بیلبوردها بیشترین شباهت را به تلویزیون به‌عنوان جذاب‌ترین رسانه تبلیغاتی دارند که هر سه عنصر صدا، تصویر و حرکت را با هم دارد. بیلبوردهای چرخشی مناسب شرکت‌هایی هستند که تنوع محصول دارند. به این ترتیب، هر محصول می‌تواند روی یکی از وجوه بیلبورد به نمایش درآید. این بیلبوردها برای پیام‌سازی‌های خلاقانه مناسب هستند و از طریق آنها می‌توان با استفاده از تصاویر، داستان روایت کرد، اما بزرگ‌ترین ایراد این رسانه‌ها، آسیب‌پذیر بودن آنهاست. بیلبوردهای چرخشی به آسانی دچار نقص می‌شوند و معمولا خدمات پس از فروش خوبی ندارند. بنابراین هنگام بستن قرارداد باید این موضوع را اضافه کرد که در صورت آسیب‌دیدگی، از زمان در نظر گرفته شده در قرارداد کسر نشود.

 

بیلبوردهای عابر پیاده

Related image

این بیلبوردها به آسانی در معرض دید قرار می‌گیرند و رانندگان را به راحتی هدف قرار می‌دهند. بیلبوردهای عابر پیاده برای شرکت‌هایی مناسب هستند که متون تبلیغاتی زیاد یا محصولات عریضی دارند.

 

بیلبوردهای مینی

این بیلبوردها ساده و همگانی هستند و قیمت پایین‌تری دارند، اما به خاطر کوچک بودن، چندان در معرض دید نیستند. بیلبوردهای مینی فقط در روز دیده می‌شوند و به عبارتی تابلوهای روزانه و تابستانه هستند، زیرا منبع نوری ندارند. محصولی که روی این بیلبوردها تبلیغ می‌کنید، نباید محصولی باشد که در شب خریدار دارد (مثل رستوران‌ها)، زیرا گاهی لازم است که در لحظه در مخاطب وسوسه ایجاد کرد و این بیلبوردها در شب چنین کارکردی ندارند.

 

بیلبوردهای دیواری با حفاظ (پنل‌های دیواری)

Related image

با استفاده از این بیلبوردها می‌توان در منطقه محدود خود، تبلیغ ارزان داشت. مخاطب این تابلوها عابران پیاده هستند که فرصت خواندن مطالب تابلو را دارند، بنابراین فرصت داریم حرف بیشتری بزنیم. این بیلبوردها بسیار آسیب‌پذیر هستند، چون ممکن است روی آن اعلامیه چسبانده شود یا بعد از بازی‌های فوتبال و… از بین برود. از آنجا که این بیلبوردها رانندگان را هدف قرار نمی‌دهند و مخصوص عابران هستند، امکان ارائه اطلاعات جزئی را فراهم می‌کنند. از این رو، بیشتر مورد علاقه شرکت‌های فرهنگی (مثل گاج و قلم‌ی) هستند.

 

بیلبوردهای داربستی

این بیلبوردها به خاطر ظاهر نامناسب، فاقد اعتبار هستند، اما انعطاف‌پذیری بسیاری دارند، چون با هماهنگی شهرداری می‌توان آنها را در هر محلی نصب کرد. بیلبوردهای داربستی برای رویدادهای کوتاه‌مدت و محلی مناسب هستند.

بیلبوردهای توماری

این بیلبوردها شکل بهینه تابلوهای داربستی هستند، با این حال، شما را در نظر مخاطب، ثروتمند و معتبر جلوه نمی‌دهند. برندهای مشهور و معتبر بهتر است از این بیلبوردها استفاده نکنند.

 

بیلبوردهای چهاروجهی

Related image

این بیلبوردها از آسیب‌پذیرترین تابلوهای موجود در مناطق شهری هستند و چون در پیاده‌روها نصب می‌شوند ممکن است در اثر برخورد با موتورها و… آسیب ببینند. با این‌حال، برای انتقال پیام در منطقه تاثیرگذاری مناسب هستند. تبلیغات شما روی این بیلبوردها معمولا بیش از مدت قرارداد روی تابلو باقی می‌ماند، چون تا شرکت تبلیغاتی بتواند مشتری بعدی را پیدا کند، تبلیغ شما از تابلو برداشته نمی‌شود.

انواع بیلبورد ها در دسته بندی دیگر

بیلبوردهای سه بعدی : این بیلبوردها از پرسپکتیو های مجازی استفاده میکند ، قابلیت انعطاف پذیری بسیار دارند اما صرف نظر از هزینه بسیار زیاد فضای مناسب نیز نیاز دارند به همین دلیل در تمام فضاها کاربرد ندارند .

Image result for ‫بیلبورد حجمی‬‎

بیلبودرهای حجمی : این بیلبوردها از تلفیق کلیه روشهای قبل به اضافه احجام واقعی به صورت مجسمه گونه که گاهی اوقات حتی با تحرک هستند تهیه میشوند البته از این بیلبوردها هنوز در کشور ما باب نشده است .

 

بیلبوردهای فرمیک : اینگونه بیلبوردها دقیقاً مانند بیلبوردهای سالم هستند یا با دست اجرا میشوند و یا با پرینتورهای بزگر از طرح پرینت گرفته میشود و نصب میگردد . فقط تفاوت در این است که پایه این بیلبوردها هر یک فرم خاصی است و به صورت ساده نیستند که اغلب بصورت بیضی شکل در مشهد اجرا میشود